
A Land Rover és a Dakar együttműködése egyelőre annyira terjedt ki, hogy a gyár 20 autót biztosított a szervezők számára, a 2026-os versenyen azonban már rajthoz is állnak. Már megkezdődött a Land Rover Defender D7X-R elnevezésű tereprali-versenyautó tesztelése Marokkóban, egyelőre azért visel álcafóliát a karosszéria, mert a csapat még nem állt össze teljesen. A két pilóta már ismert: a 14-szeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel mellett a 25 éves litván Rokas Baciuška irányítja majd a gyári autókat.

A Land Rover Defender DX7-R versenyautók a Stock kategóriában indulnak, megtartják az alumínium önhordó karosszériájukat, a váltót és az erőátvitelt, a 4,4 literes V8-as biturbó az OCTA modellből érkezik. Megszabadulnak a felesleges kényelmi felszerelésektől és beépítik a szükséges biztonsági felszereléseket, de alapvetően szériatechnikával mennek majd az autók. Nem csak a 2026-os Dakaron, de jövőre az FIA által szervezett Rally-Raid Világbajnokságon (W2RC) is. Utóbbinál az FIA a szabályrendszer módosításával előnyhöz akarja juttatni a Stock azaz széria kategóriában induló versenyautókat, mert azoknak nagyobb a reklámértékük, mint a speciális építésű célgépeknek, a gyártók oldaláról is nagyobb szerepvállalást remélnek.