A közlemény szerint ha minden partnerrel sikerül megegyezni, a nyári utazási csúcsidőszak kezdetére, június végéig le lehet bonyolítani a költözést. A BA ezzel részben működési költségeket takaríthat meg, másrészt sokkal jobban ki tudja használni a 2-es terminálon tavaly átadott, mintegy 30 milliárd forintért megépített SkyCourt (Égi Udvar) kapacitásait.
A BA emlékeztet: a társaság a Malév csődje nyomán kialakult pénzügyi vészhelyzet miatt vette tervbe az 1-es terminál ideiglenes, az előrejelzések szerint 4-5 évre történő bezárását. Ezt több más válságkezelő tervvel együtt jóváhagyta a héten a BA igazgatósága.
A 10,5 milliárd forintos fejlesztési program befagyasztásának részeként az idén semmiképpen nem épül meg a Cargo City, drasztikus takarékossági intézkedéseket vezetnek be a vállalatnál, és elbocsátanak mintegy 180 dolgozót – közölte a BA.
Mintegy harminc, repülőtérhez közeli település önkormányzati vezetője és parlamenti képviselője írt alá nyilatkozatot arról, hogy javaslatokat, intézkedéseket dolgoznak ki a Malév csődjét követő válságos helyzetből való kilábalás érdekében, a veszélybe került munkahelyek és vállalkozások megmentéséért. Bővebben>>>
Az ésszerűtlen megszorításokat kifogásolják a szakszervezetek
Az MNO korábban megírta, konzultáció hiányát és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport „ésszerűtlen” megszorításait kifogásolják a szakszervezetek az egyes terminál bezárásával kapcsolatban, a Budapest Airport viszont a nyilatkozatháború helyett érdemi tárgyalásokat szeretne az érdekképviseletekkel.
Az RDSZSZ arra kérte a kormány illetékeseit, „adjanak tájékoztatást arról, hogy az 1-es terminál bezárása, a Malév csődje és a BA Zrt. ezek kapcsán tett további intézkedései hogyan férnek össze a repülőtér privatizációs és vagyonkezelési szerződésében foglaltakkal”.