A GM 2010-ben zárta be az Opel antwerpeni üzemét Belgiumban és kísérletet tett németországi üzemek bezárására is. Elemzők szerint az Opel más európai autógyártókhoz hasonlóan termelési kapacitástöbblettel rendelkezik. A GM alelnöke, Stephen Girsky a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy folyamatban van az európai tevékenység átszervezési tervének kidolgozása. „Munkaerő-kapacitásunkat már lecsökkentettük” – mondta, utalva az elmúlt években végrehajtott elbocsátásokra. „Hasonló döntés várható a termelési kapacitásról is” – tette hozzá.
Az Opel korábbi átszervezési terveit a korai nyugdíjazással és új modellek bemutatásával elérhető forgalom- és piaci részesedés növekedésre alapozta. Ezek az elképzelések azonban nem hozták meg a kívánt eredményt. Az Opel 1999 óta 14 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, ezen belül 2011-ben 747 millió dollárt. Elemzők csekély valószínűséget tulajdonítanak annak, hogy az Opel képes lenne növelni bevételeit az adósságszolgálati válság közepette lanyhuló európai piacon. Az elemzések az autóeladások 5 százalékos csökkenését vetítik előre az idei évre, ez sorban az ötödik év lenne, amikor az előzőnél kevesebb autót adnak el. „Nem fogunk karba tett kézzel a piac javulására várni – mondta Girsky. – Már éppen eleget veszítettünk Európában ahhoz, hogy megtanuljuk, az nem vezet semmire, ha így folytatjuk.”
A Genfi Autószalon egyik legvitatottabb témája az európai autógyártókat terhelő többletkapacitás. Elemzői számítások szerint az európai autóipar évente 1,5 millióval több autót lenne képes gyártani annál, mint amit a piac ténylegesen fel is vesz. Ez a mennyiség nagyjából hét átlagos autógyár termelési kapacitásának felel meg. Európában nem olyan egyszerű dolog üzemeket bezárni, mint az Egyesült Államokban, ahol a GM, a Ford Motor Co. és a Chrysler Group LLC az elmúlt években együtt több tucat üzemet is bezárt már. Európában nem lehet csak úgy utcára tenni embereket. A munkahelyek megőrzésére érdekében pedig a kormányok készek támogatással hozzájárulni egyébként szükségtelen létesítmények életben tartásához is.
Az autószalonon Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója is kijelentette, hogy az EU egyszerűen nem teheti meg, hogy csak úgy átsiklik az autógyártó többletkapacitás-problémája felett. „Valamennyi gyártókapacitást mindenképpen fel kell számolni” – mondta. A PSA Peugeot Citroën SA, a GM új együttműködő partnerének vezetősége is tárgyalásokat kezdett már a szakszervezetekkel a többletkapacitás problémájának megoldásáról. A GM átszervezési terveit ismerő szakértők szerint a nagy-britanniai Ellesmere Port és a németországi Bochum üzemek bezárására lehet számítani.

Csillagjegyek, akiknek csodás nyaruk lesz