Gyárbezárásra készülnek

A GM alelnöke, Stephen Girsky a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy folyamatban van az európai tevékenység átszervezési tervének kidolgozása.

BL
2012. 03. 07. 11:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GM 2010-ben zárta be az Opel antwerpeni üzemét Belgiumban és kísérletet tett németországi üzemek bezárására is. Elemzők szerint az Opel más európai autógyártókhoz hasonlóan termelési kapacitástöbblettel rendelkezik. A GM alelnöke, Stephen Girsky a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy folyamatban van az európai tevékenység átszervezési tervének kidolgozása. „Munkaerő-kapacitásunkat már lecsökkentettük” – mondta, utalva az elmúlt években végrehajtott elbocsátásokra. „Hasonló döntés várható a termelési kapacitásról is” – tette hozzá.

Az Opel korábbi átszervezési terveit a korai nyugdíjazással és új modellek bemutatásával elérhető forgalom- és piaci részesedés növekedésre alapozta. Ezek az elképzelések azonban nem hozták meg a kívánt eredményt. Az Opel 1999 óta 14 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, ezen belül 2011-ben 747 millió dollárt. Elemzők csekély valószínűséget tulajdonítanak annak, hogy az Opel képes lenne növelni bevételeit az adósságszolgálati válság közepette lanyhuló európai piacon. Az elemzések az autóeladások 5 százalékos csökkenését vetítik előre az idei évre, ez sorban az ötödik év lenne, amikor az előzőnél kevesebb autót adnak el. „Nem fogunk karba tett kézzel a piac javulására várni – mondta Girsky. – Már éppen eleget veszítettünk Európában ahhoz, hogy megtanuljuk, az nem vezet semmire, ha így folytatjuk.”

A Genfi Autószalon egyik legvitatottabb témája az európai autógyártókat terhelő többletkapacitás. Elemzői számítások szerint az európai autóipar évente 1,5 millióval több autót lenne képes gyártani annál, mint amit a piac ténylegesen fel is vesz. Ez a mennyiség nagyjából hét átlagos autógyár termelési kapacitásának felel meg. Európában nem olyan egyszerű dolog üzemeket bezárni, mint az Egyesült Államokban, ahol a GM, a Ford Motor Co. és a Chrysler Group LLC az elmúlt években együtt több tucat üzemet is bezárt már. Európában nem lehet csak úgy utcára tenni embereket. A munkahelyek megőrzésére érdekében pedig a kormányok készek támogatással hozzájárulni egyébként szükségtelen létesítmények életben tartásához is.

Az autószalonon Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója is kijelentette, hogy az EU egyszerűen nem teheti meg, hogy csak úgy átsiklik az autógyártó többletkapacitás-problémája felett. „Valamennyi gyártókapacitást mindenképpen fel kell számolni” – mondta. A PSA Peugeot Citroën SA, a GM új együttműködő partnerének vezetősége is tárgyalásokat kezdett már a szakszervezetekkel a többletkapacitás problémájának megoldásáról. A GM átszervezési terveit ismerő szakértők szerint a nagy-britanniai Ellesmere Port és a németországi Bochum üzemek bezárására lehet számítani.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.