Az 50-50 százalékban állami és magánkézben lévő katari légitársaság 15 milliárd dolláros befektetéssel építi meg a modern repteret.
Az 1,7 milliós lakosságú olaj- és gáznagyhatalom 19 százalékos GDP-növekedésével (2010-es adat) a térség meghatározó gazdasági motorja és üzleti központja. Éppen ezért nem meglepő, hogy a 112 repülőgéppel rendelkező légitársaságnál is erőteljes fejlődés tapasztalható.
A Boeing és az Airbus együtt 250 új repülőre rendelkezik megrendelésekkel a Qatar Airwaystől, összesen 50 milliárd dollár értékben. A vállalat ma 14 ezer embert foglalkoztat, és az elkövetkező két évben 50 százalékos munkaerő-növekedéssel számolnak világszerte. Csak idén újabb 14 desztinációt nyitnak, köztük májusban a zágrábit, amely a már meglévő Budapest–Doha járat meghosszabbításaként fog működni.
A dohai reptér az utóbbi években már kicsinek bizonyult az évi 12 milliós utasforgalom lebonyolítására. Az év végén nyíló, 2004 óta épülő új terminál utaskapacitását ezért évi 28 millióra tervezték, ám 2015-ig ezt is bővítik, évi 50 milliósra. Ezzel már bevallottan a 2022-ben Katarban rendezendő labdarúgó-világbajnoksággal kapcsolatos utasforgalom-növekedésre készülnek. A kényelemről száz utasfelvételi pult, mozgójárdák, ingavasút, valamint egy ötcsillagos szálloda fog gondoskodni.
A készülő reptér 5400 méteres kifutópályájával A–380-as szuperjumbókat is tud majd fogadni, ezekből a nagygépekből egyszerre hatot is ki tudnak majd szolgálni.

Teljesen legyengült és majdnem kihűlt az eltűnt beteg férfi