A legolcsóbb utakat keresik

Az idei nyáron a belföldi és a külföldi üdülések közül is a legolcsóbbakat keresik a nyaralók.

NT
2012. 08. 13. 4:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sem a belföldi, sem pedig a külföldi utak szervezői és szállásadói nem lehetnek elégedettek az idei nyárral. Ennek legfőbb oka pedig az, hogy az átlagos üdülések iránt a szokásosnál sokkal kevesebben érdeklődtek hazánkban, mint korábban. – Az idén kizárólag a legszerényebb nyaralások voltak keresettek, ezeket leszámítva szinte minden területen visszaesés volt – mondta a Magyar Nemzetnek egy utazási iroda vezetője. Hozzátette: a múlt évhez képes irodája forgalma mind a belföldi, mind pedig a külföldi utak terén 30 százalékkal visszaesett. – Tudjuk azt is, hogy ezzel nem vagyunk egyedül, hiszen alig van olyan iroda, amelynek legalább 10-20 százalékkal ne csökkent volna a forgalma – hangsúlyozta a szakember.

Túlzás 30 százalékról beszélni

A lap megkereste Molnár Juditot, a Magyar Utazásszervezők Szövetségének szóvivőjét is. Elmondta, az idén valóban kevesebben mentek nyaralni, mint tavaly, szerinte azonban általánosságban nem beszélhetünk 30 százalékos csökkenésről.

– A visszaesés mértéke irodánként változik, de átlagban meghaladja a 10 százalékot. Egyébként épp a napokban voltam egy konferencián, ahol az elemzők arról beszéltek, hogy jövő nyárra már fellendülést várnak – hangsúlyozta a szóvivő. Kifejtette, az idei nyári visszaesés hátterében több ok is fellelhető. A belföldi utak esetében ilyen például az, hogy a Széchenyi-pihenőkártya még nem találta meg a helyét a piacon.

– Az új kafetériaelemnek nagyon örül az utazási szakma, főképp azért, mert lényegesen alacsonyabb az elfogadói jutaléka, mint az üdülési csekké. A plasztiklapnak ugyanakkor vannak hátulütői is – hangsúlyozta Molnár. Mint mondta, ilyen például az, hogy az utazási irodáknál csak a szállászsebbe, azaz a speciálisan erre az alszámlára feltöltött részből lehet fizetni a szolgáltatást. Molnár Judit szerint a piacnak a kuponos vásárlási oldalak terjedése sem tesz jót, azok ugyanis irreális árversenybe sodorják a szállodákat.

A teljes cikket a Magyar Nemzet hétfői számában olvashatják.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.