Talpra állhat a hazai rendezvénypiac

Az utóbbi öt évben az ágazat cégei elbocsátották alkalmazottaik harmadát, de talán már túl vannak a legnehezebb időszakon.

KG
2012. 11. 12. 4:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megszenvedték a gazdasági élet rendezvényszervezésre szakosodott szereplői, hogy a válság kirobbanása után a legtöbb cég elsőként a reprezentációs és reklámkiadások tervezésekor szorította meg a nadrágszíjat. Míg korábban bőségesen futotta költséges megoldásokra e terén, a recesszió hatására még a legnagyobb társaságok is behúzták a féket a partnertalálkozók, továbbképzések, konferenciák, kiállítások megrendezésekor. 2009-ben soha nem tapasztalt mélypontra zuhant a rendezvényszervezés addig szárnyaló piaca, több száz kisebb vállalkozás lehetetlenült el rövid idő alatt. Egy évvel később viszont már lassú bővülés indult el a megrendelések számát tekintve, s azóta is élénkül a rendezvények világa, habár az idén újabb visszaeséstől tartanak a szakmában. Az előző öt évben a kommunikációs ügynökségek, rendezvényszervező cégek alkalmazottainak nagyjából harminc százaléka az utcára került, a vállalkozások egy része megszűnt, egyharmaduk felélte tartalékait.

Mára viszont sokasodnak a hivatalos megrendelések, még ha jóval szerényebb formában is, mint a válság előtti időkben. – Mi is közel jártunk ahhoz, hogy befejezzük a rendezvényszervezést, tavaly volt a legnehezebb. Lejártak a többéves szerződéseink, és jó néhány cég nem akarta újra elkötelezni magát hosszú távra. Többen az utolsó pillanatban mondták le a megrendelt programot, vagy jelentősen megkurtították az eredetileg tervezett kiadásokat. Kritikus időszak volt, az idén viszont újra meglódultak a partnereink, megnyugtató év végi forgalomra számítunk – mondta a Magyar Nemzetnek egy fővárosi rendezvényszervező vállalkozás ügyvezetője.

Szűts Ildikó szerint mivel jelentősen szűkült a fizetőképes kereslet a szervezett programokra, a szolgáltatók kénytelenek alkalmazkodni a megváltozott, olykor különös igényekhez, s kivétel nélkül engedniük kell a nyereségből ahhoz, hogy talpon maradjanak. Cége például több spórolós, de kreatív rendezvénycsomagot dolgozott ki, amit a megrendelők örömmel fogadnak. A szakember úgy tapasztalja, a piac hanyatlásával a szállodák jártak a legrosszabbul, mert ha egy cég megtartja is vidéki konferenciáját, azt újabban egynaposra tervezi, s nem kér hozzá szálláslehetőséget. Márpedig a hotelek bevételének kétharmadát az üzleti utazók teszik ki.

További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.