Jelenleg Magyarországon csak három nyilvános CNG-kút működik, és az évtized végére jó, ha lesz belőlük száz – tette hozzá Domanovszky Henrik. Annak ellenére, hogy egy ilyen kút megépítése – a kapacitásától függően – 50-100 millió forintba kerül, jelenleg Ausztriában 200, Bulgáriában 100, Ukrajnában 300 működik belőlük. Erről Szabó Csaba, az Európa-szerte több ilyen kutat üzemeltető GDF Suez üzletfejlesztési vezetője beszélt a tájékoztatón. Kovács András, a Porsche Hungaria márkaigazgatója bemutatta azokat a Volkswagen személy- és haszongépjárműveket, amelyek már kaphatók CNG üzemanyaggal működtethető változatban is.
A CNG 200 bárra sűrített metán üzemanyag. A gyakorlatban bárhol építhető ilyen töltőállomás, ahol van földgázvezeték a közelben. Csak egy kútfej és egy kompresszor kell hozzá. A kútfej azonban speciális a nagy nyomás miatt, a kompresszor ára pedig 150 ezer dollárról indul. Üzemanyagként használható biogáz is, például egy vízmű járműveibe tankolnak már szennyvíziszapból előállított biogázt is.
A CNG előnye az, hogy a kibocsátott káros anyag jóval kisebb, mint a hagyományos üzemanyagok használatakor. Ezért elterjedését támogatja az EU is. A tájékoztatón elhangzott, hogy a kormány 1,6 milliárd forint értékben tendert írt ki gázüzemű buszok beszerzésére.
Földgázüzemű autóbuszt tesztelnek a Volánbusz és a BKV vonalain. A két hónapos tesztüzem mind a belvárosi, mind az elővárosi vonalakat érinti majd.
Összesen 1,6 milliárd forint támogatást ad új, gázmeghajtású (CNG) autóbuszok beszerzéséhez állami vagy önkormányzati tulajdonú közösségi közlekedési társaságoknak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.