Egyesülne a vonatkezelés

Egyeztetések kezdődtek a magyar államvasút és az RCH összevonásáról, amely hatékonyabbá tenné mind a két vasúttársaság működését.

2013. 05. 28. 3:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ki ne látott volna már vasútállomáson kalapácsos embert, aki szerszámával megpendíti a vagonok fémkerekeit, hogy kiszűrje az esetleges hibás alkatrészt? Kocsivizsgálat, fékpróba, vonatfelvétel, bárcázás, rakomány igazítása – olyan tevékenységek, amelyek nélkül nem indulhatnak el útjukra a személy- vagy teherjárművek. A vasúttársaságok vagy maguk tartanak fenn erre a célra kapacitásokat, vagy megvásárolják más cégek szolgáltatásait. A nagy vasutak – mint a MÁV-Start vagy a MÁV Cargóból lett Rail Cargo Hungaria (RCH) – több száz munkavállalót alkalmaznak, hogy a nagyobb állomásokon jelen lehessenek. Az RCH például 63 telephelyen 600-800 szakembert alkalmaz azért, hogy a szerelvények biztonságosan közlekedhessenek, de hasonló méretű kapacitást tart fenn a MÁV is.

Magas szintű tárgyalóküldöttség járt januárban a fejlesztési minisztériumban, hogy felélessze a 2010-ben megkezdett egyeztetéseket az osztrák tulajdonú Rail Cargo Hungaria, vagyis a hazánkban piacvezető vasúti áruszállító cég sorsáról – értesült akkor a Magyar Nemzet.

A Magyar Nemzet úgy értesült iparági forrásokból, hogy háttértárgyalások kezdődtek a MÁV, az RCH és a kormányzat szakértői között, hogy egyesítsék a két cég vonatkezelését. A támogatók azzal érvelnek, hogy a személyszállítás, illetve a teherszállítás vonatkezelési tevékenysége időben elválik, hiszen utóbbi főleg éjszaka bonyolódik. A MÁV kocsivizsgálóinak ideje ezért inkább nappal kihasznált, az RCH-nál dolgozó kollégáiké éjszaka. Ha egyesítenék erőiket, a szinergiák kihasználásával hatékonyabb lehet a működtetés. További előny, hogy a korábban privatizált MÁV Cargo egy fontos alkotórésze visszatérne a magyar vasút kebelébe.

A vonatkezelő egységek egyesítése beleillik abba a folyamatba, amelynek során korábban együttműködési megállapodások születtek a MÁV és a RCH között vontatási szolgáltatások igénybevételéről és a Záhony-Port működtetéséről.

Jámbor Gyula

A teljes cikket a Magyar Nemzet keddi számában olvashatja.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.