Hozzátette: a magyar és orosz tulajdonosok által alapított Paprika Kft. minden egymilliónál nagyobb lakosú orosz városban nyit üzletet, amelyeknek egységes arculatuk lesz. Az első, nagyjából kétszáz négyzetméteres alapterületű boltban a szalámik, húsáruk, borok, pálinkák, csokoládék, sörök mellett büfé is működik, ahol tradicionális magyar ételeket kínálnak.
Fazekas Sándor kiemelte: a magyar agrárpolitika fontos része az oroszországi élelmiszerexport támogatása. Az oroszországi export 2010 óta folyamatosan bővül, évente 20-25 százalékkal, az elmúlt negyedévben is hasonló növekedés volt tapasztalható. Ez a dinamikus bővülés teszi lehetővé azt, hogy egyre több késztermék, minőségi magyar kézműves termék jusson el az orosz piacra, és prémiumterméket árusító üzletek nyíljanak – mutatott rá a tárcavezető. Oroszországban a vásárlók keresik a magyar élelmiszereket, amelyek elismertek, kimagasló érdeklődés mutatkozik a borok, pezsgők és húsáruk iránt, mondta a miniszter.
Fazekas Sándor az Ilja Vasziljevics Sesztakov orosz mezőgazdasági miniszterhelyettessel folytatott megbeszéléseit összegezve elmondta, hogy jelenleg száz magyar cégnek van beszállítói jogosultsága az orosz piacra. Terveik szerint a beszállítói körbe további ötven vállalkozást vonnának be a magyar élelmiszerexport növeléséhez – tette hozzá. Hangsúlyozta, hogy a magyar–orosz agrárkapcsolatokat erősíti az őszi budapesti Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás (OMÉK) is, amelyen Oroszország ezúttal kiemelt kiállítópartnerként vesz rész.
Magyar–orosz kapcsolat
Az EU-nak Oroszország stratégiai partnere, ezért az az érdeke, hogy jól alakuljanak a kapcsolatai Moszkvával, ahogyan Magyarország is korrekt és jó kapcsolatokra törekszik Oroszországgal – mondta korábban Martonyi János külügyminiszter az Inforádió Aréna című műsorában.
A magyar–orosz külkereskedelmi kapcsolatok negatív magyar szaldójának kiegyensúlyozásáról is tárgyalt Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára április 22-én az orosz fővárosban.