A revizorok olyan járművekkel érkeztek a szervizekbe, amelyek valóban szerelésre szorultak, így a fékjavítás, az olajszűrőcsere, az üléskárpitozás vagy a kipufogórendszer javíttatása hitelesnek tűnt. Az adóhatóság közlése szerint „előfordult”, hogy a javítás után az autó menet közben hagyta cserben „gazdáját”, akinek így autómentőt kellett hívnia. Még az egyik adóigazgatóság épülete mellett üzemelő szervizben sem adtak nyugtát a javítási díjról, holott a szerelők előzőleg a kerítésen keresztül látták, hogy a NAV dolgozói próbálják elindítani a meghibásodott autót, sikertelenül – olvasható a közleményben.
A NAV a Közép-magyarországi régióban nyáron végzett ellenőrzéssorozatát összegezve azt írta, „szinte nem volt olyan terület, vagy olyan piaci szegmens a fővárosban és Pest megyében, amelyet az adóellenőrök és a pénzügyőrök – gyakran a társhatóságokkal együttműködve – nem ellenőriztek”.
A kiemelt idegenforgalmi, turisztikai helyszínek (például strandok, vendéglátóegységek) vizsgálatán túl akcióik autószervizekre, horgásztavakat üzemeltetőkre, szállásadókra, vitorlázást, sétarepülést vagy épp lovaglást kínálókra is kiterjedtek.
A 3700 vizsgált egység közül átlagosan minden harmadik ellenőrzött vétett a jogszabályok ellen. A NAV ezek miatt 96 millió forintos mulasztási bírságot szabott ki és négy üzlet bezárását rendelte el. A NAV ugyanakkor az idei szezon pozitív tapasztalataként azt emelte ki, hogy a kuponos értékesítést vállaló cégeknél – a korábbi ellenőrzések hatására – javult a bizonylatadási fegyelem.