Elkezdődött az élelmiszer-népszerűsítő túra

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. dunaharaszti gyártóbázisán indította útnak a nyolcadik Coop Rallyt.

PR
2013. 09. 12. 12:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar élelmiszerek népszerűsítésére hivatott országjáró autós túra Kelet-Magyarországon több mint 700 kilométert megtéve jut el Dunaharasztiból két nap alatt Gyulára, és közben számos minőségi magyar élelmiszergyártó cég telephelyét érinti. A Coca-Cola HBC Magyarország a múlt évben több mint 80  illiárd forintos árbevételt realizált – mondta az MTI-nek Kerekes László, a cég országos értékesítési igazgatója.

Az értékesítési igazgató utalt arra, hogy az elmúlt 8-10 évben Magyarországon az üdítőital- és a gyümölcslé-forgalom mintegy 25 százalékkal esett vissza. Erre a változásra a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. úgy reagált, hogy szélesítette termékkínálatát, többek között gyümölcslevekkel, jeges teákkal, energiaitallal és ásványvízzel. Emellett nagyobb hangsúlyt helyezett termékei exportjára, így a múlt évben már mintegy 17 milliárd forint volt a kivitelből származó bevétele, és 22 országba exportálta termékeit.

Stratégiai cél, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a jövőben közép-kelet-európai gyártóbázissá váljon – mondta az értékesítési igazgató. Ennek lehetséges feltételeit most dolgozzák ki. Utalt arra is: a gyártáshoz felhasznált alapanyag kétharmadát  magyar beszállítóktól vásárolja a cég. Ezt erősíti az a stratégiai megállapodás, amelyet tavaly kötött a kormány a Coca-Cola HBC Magyarország Kft-vel. Megemlítette: a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a rendszerváltás óta mintegy 110 milliárd forintot fektetett be Magyarországon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.