Bács-Kiskun megyében készül a kecskeméti északi elkerülő út, közben a megyeszékhely belterületéről kifelé négysávosra bővítik az 52-es és 54-es utakat az M5-ös autópályáig, amivel összekötik a Mercedes-üzemet a sztrádával. Hamarosan indul az 55-ös út felújítása Baja és Szeged között, illetve rendbe teszik az 53-as főutat az 55-ös úttól az országhatárig. Jövő tavasszal elkezdődik a Soltot északról elkerülő út építése, valamint az 51-es út teljes felújítása az elkerülő és Dunavecse között. Ugyanekkor kezdődnek a munkálatok az 51-es út másik szakaszán Kalocsa északi határától Baja északi körforgalmáig.
Baranyában három év alatt több mint 12 milliárd forintot költöttek a megye útjainak felújítására. Hamarosan megépülhet a déli városrészt elkerülő autópálya-szakasz, ezzel Pécs legnagyobb lélekszámú része lélegezhet fel. Az M60-as autópályát meghosszabbítják, a tervek már elkészültek, jelenleg a kivitelezési közbeszerzés folyik, 2014 tavaszán kezdődhet el a munka. A sztrádafejlesztési elképzelések között szerepel az is, hogy a jelenleg Bólynál véget érő M6-ost egészen az országhatárig vezetik tovább, valamint Pécstől nyugatra, a horvát határig, az M60-as folytatásaként gyorsforgalmi utat is építenek.
Békés megyében több komolyabb fejlesztés is idén fejeződött be, megerősítették a 47-es főutat Mezőberény és Békéscsaba között csaknem 13 kilométer hosszan, amelyen így 11,5 tonnás járművek is közlekedhetnek. Új út épült emellett Dombegyház és Kisvarjas, valamint Elek és Ottlaka között. A közelmúltban kezdődött el Békéscsabán az Orosházi úti felüljáró és a hozzá kapcsolódó úthálózat építése. Jövő tavasszal pedig két nagyobb beruházás is indul: az M44 autóút építése Tiszakürt és Kondoros között 62 kilométer hosszan és a 47-es főút Békés megyei szakaszának megerősítése és kerékpárút építése 34,4 kilométeren.
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 2013 októberéig 70 kilométernyi útszakaszt újítottak fel, a fejlesztés érintette egyebek mellett a Cigánd–Pácin közötti utat 7,9 kilométer, a Szikszó–Gagyvendégi közötti összekötő utat 21 kilométer és a Nyékládháza–Tiszacsege összekötő utat 20,1 kilométer hosszan. Folyik a 37-es főút felújítása Sátoraljaújhely és Felsőzsolca között. A szlovák határtól Szerencsig a kivitelező már végzett a munkálatokkal, a fennmaradó, Szerencs és a gesztelyi part közötti szakaszt tavasszal teszik rendbe. Ugyanekkor folytatódik a miskolci elkerülő út építése is az M30-as és a 26-os főút között.
Csongrád megyében a legjelentősebb útépítés az M43-as autópálya Makótól a határig tartó szakaszának építése. A 23,1 kilométeres szakasz előkészítő munkáit idén tavasszal kezdték meg, az építkezés várhatóan a jövő év végére fejeződik be. Ezzel a Romániából induló, illetve oda tartó teherforgalom teljes egészében kiszorítható lesz az érintett településekről. Az új autópálya-szakasz 46 milliárd forintból készül el. Kétszer két sávos lesz, három új csomópontot, két vasúti felüljárót és két pihenőhelyet építenek.
Fejér megyében az egyik legfontosabb közúthálózat-fejlesztési munka a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő út építése, amely a harmadik ütemnél tart. Az előkészítő munkálatok és a régészeti feltárás elkezdődött, a munkaterületet átadták, a beruházás várható befejezése 2015 tavasza. Fejlesztik Fejér megyében a 62. számú főutat is: az elkerülők között öt szakaszban, 21 kilométer hosszan megerősítik az útburkolatot, ami így 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek fogadására is alkalmas lesz. Több szakaszon felújítják a 81. számú főutat, és átépítik a móri csomópontot is.
Győr-Moson-Sopron megyében komoly gyorsforgalmiút-fejlesztés zajlik. Épül a M85-ös gyorsforgalmi út Győr–Csorna szakasza, a csornai elkerülő két ütemben és az M86-os gyorsforgalmi út Csornától Szombathely felé. Tervezik, hogy további gyorsforgalmi utakat építenek, és más főutakat is fejlesztenek, de ezek már a következő uniós költségvetési ciklust érintik. Ilyen az M85-ös Csorna–Sopron és a 83-as főút Győr–Pápa szakasza, de egy Győrt északkeleten elkerülő utat is építenek Vámosszabadiig. Utóbbi első ütemét hamarosan elkezdik. Felújítanák a régi 85-ös és 86-os főutakat is, amelyeket az épülő gyorsforgalmi utak tehermentesítenek.
Hajdú-Bihar megyében a következő 2-4 évben kiemelten a 4-es számú főutat, valamint a „halálútnak” nevezett 471-es és a 48-as számú másodrendű utakat fejlesztik, illetve újítják fel. A saját forrásból megvalósuló nagy felületű burkolatfelújítások hamarosan befejeződhetnek – a munkák harmada marad tavaszra –, és az előzőeken kívül több problémás szakaszon javítják a közúti közlekedés feltételeit. Az első- és másodrendű utakon kívül több négy számjegyű út kap új aszfaltborítást, településeket összekötő utak és nagy forgalmú szakaszok (3502, 4212, 4217, 4219, 4811, 4904) rekonstrukciója teszi biztonságosabbá és komfortosabbá a mindennapokat.
Heves megyében öt nagyobb beruházás indul: a 31-es főút Heves és Dolmánd közötti, valamint a 33-as út Tiszafüred és Füzesabony közötti szakaszának felújítása. Folytatódik a 21-es főút bővítése is az apci elágazó és a lőrinci dupla sávos szakasz között, valamint indul Hatvanban a vasúti híd átépítése, ami érinti a 3-as főutat is. A hídon kétirányú kerékpáros- és gyalogossávot alakítanak ki külön, emellett az újhatvani részen kapaszkodósávot építenek, míg a túloldalon le- és felhajtó sávval szélesítik az utat. Indul a 32-es főút felújítása is Hatvan és a Jászfényszaru előtti körforgalom között.
Jász-Nagykun-Szolnok megyében több helyen felújították az utat ebben a ciklusban, rendbe tették a Jászapáti–Jászszentandrás, a Jánoshida–Jászboldogháza, Jászberény–Jászfelsőszentgyörgy és Kunhegyes–Abádszalók közötti útszakaszokat. Megkezdődött az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között, amely három részben készül el, a kivitelezés nettó összege körülbelül 111 milliárd forint. Elindult a 31-es főút megyei szakaszának felújítása is, amely várhatóan 2015-ben fejeződik be. Rendbe teszik továbbá a Kunhegyes–Tiszagyenda, Karcag –Kunmadaras, Jászdózsa–Jászjákóhalma és Mezőtúr–Tiszaföldvár közötti szakaszokat is.
Komárom-Esztergom megyében ebben a ciklusban már megújult a Tata–Győr összekötő út 15,3 kilométeres szakasza, és lezárult a Tát–Tarján–Tatabánya összekötő út csaknem 18,8 kilométeres szakaszának felújítása. Hamarosan kezdődik a 13-as főút átépítése is Kisbér és Komárom között, 25,1 kilométer hosszan. Elkezdődött a Fejér megyei Mór és Kocs közötti út 15,7 kilométeres szakaszának rekonstrukciója, valamint a Dad és Mór közötti, szintén 15,7 kilométeres szakasz felújítása is, amely uniós támogatásból készül el 2014 nyaráig.
Nógrád megyében a ciklus elején több komolyabb útfelújítás indult, amelyek két év alatt összesen 246 ezer négyzetméter felületet érintettek, tavaly pedig elkészült a pöstényi és a rárósi Ipoly-hidak újjáépítése. Szintén 2012-ben hozták rendbe a Szarvasgede–Csécse–Ecseg–Kozárd településeket érintő utat 13,5 kilométer hoszszan, míg idén a Bánk–Romhány–Kétbodony, a Bánk–Felsőpetény és a Nagyoroszi–Patak–Dejtár útvonalak újultak meg 19 kilométeren. Megszületett a nógrádiak számára talán legfontosabb kormányhatározat is, a 21-es főút kétszer két sávosra bővítéséről, amely teljes mértékben támogatásból készülhet el.
Pest megyében az M0-s autóút háromsávosra bővítése volt a legjelentősebb fejlesztés, amely két ütemben valósult meg: az M6-os csomóponttól az 51-es főútig 11 kilométer hosszan, ami két Duna-hidat is érintett. Utána következett az 51-es főút és az M5 autópálya közötti szakasz kétszer három sávosra szélesítése. A két fejlesztéssel biztonságosabb és gyorsabb lett a közlekedés az M0-s autóúton. Az M5 és az 51-es csomópont közötti átkötéssel összezárult az M0, így megszűntek a torlódások az M5 fővárosi bevezető szakaszán. Hamarosan folytatódik az M0-s gyorsforgalmi út déli szektorának rekonstrukciója.
Somogyban ebben a ciklusban készült el a 67-es főút kaposfüredi elkerülő szakasza. A 68-os főúton a marcali elkerülő kivitelezése folyamatban van, a jövő év elejére készülhet el, a Nagyatádot elkerülő szakasz építése pedig rövidesen indul. Új út épült Balatonendréd és Tab között, valamint Kaposfő és Lábod között, a két beruházás összesen több mint 30 kilométernyi szakaszt érintett. A napokban elindított útfelújítási programmal együtt, ebben a ciklusban eddig elkészült, illetve folyamatban lévő útépítések hossza megyei szinten meghaladja a 100 kilométert.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében szeptemberben kezdődött a Nyíregyházát nyugatról elkerülő út építésének első üteme, amely 2014 végére fejeződhet be. A 2,2 kilométer hosszú, kétszer egy sávos szakasz az M3-as autópályát köti majd össze a kálmánházi úttal. Az elkerülő út második ütemének, a kálmánházi út és a 36-os főút közötti szakaszának kiviteli tervei is elkészültek, a közbeszerzést 2014 elején írhatja ki a NIF Zrt. Indul Záhony térségében a tiszabezdédi elkerülő út építése is, valamint a Komoró és Tiszabezdéd közötti út szélesítése és teljes felújítása.
Jövőre kezdődhet el a tiszabezdédi elkerülő út építése is, amelyet átkötnek a 4-es úthoz. Tolna megyében, ahol 2012-ben két alsóbb rendű utat hoztak rendbe, szeptemberben adták át a Tengelicet Szedressel összekötő, 6235-ös számú utat. A 11,2 kilométeres szakaszt 1,48 milliárd forintos költséggel teljeskörűen felújították. Európai uniós és hazai forrásokból megerősítik a 6-os főutat Szekszárd– Bonyhád-megyehatár között három szakaszon, valamint a 65-ös főutat Zomba– Kéty térségében három kilométer hosszan. Emellett felújítási munkákat végeznek többek között a Bonyhád– Tevel–Murga összekötő út Bonyhádon 1,1 kilométeren és a Paks–Cece összekötő út Pakson több mint egy kilométer hosszan. Jövő májusban pedig elkezdődhet a Paks–Kölesd összekötő út rekonstrukciója.
Vas megyében az M86-os autóút építése a legfontosabb fejlesztés, ami, ha elkészül, jelentősen javítja a térség összeköttetését a fővárossal és az ország más részeivel. Az M86-os út jelenleg Vát és Szombathely között épül, míg a Szeleste és Csorna közötti szakasza két ütemben készül el 2016. novemberig. E beruházással párhuzamosan a 86-os főút Szombathelytől délre levő szakaszán is elkezdődnek a munkálatok. A beruházásban kétszer két sávos előzési szakaszok, településeket elkerülő utak épülnek, és az útburkolatot is megerősítik. Szombathelyről délre az első négysávos szakaszt november végén át is adják a forgalomnak.
Veszprém megyében a 8-as főút fejlesztése folyik, amely érinti a megyeszékhely elkerülő szakaszát is, ahol öt új csomópont kiépítését tervezik. Jelenleg építik a 72. számú főút csomópontja és Hajmáskér közötti szakaszt, továbbá kiválasztották a Hajmáskér–Várpalota és a Márkó–Herend közötti szakaszok fejlesztésének kivitelezőjét. Hamarosan indulhat a várpalotai elkerülő út építése is. A 8-as főút előkészületi munkái folytatódnak a Herend és Jánosháza közötti szakaszon is. A következő években összekötik Veszprémtől északra a 82-es és a 8-as főutat, a munkálatok 2015 őszén indulhatnak el, és 2016 végén fejeződhetnek be.
Zala megyében a hévízi elkerülő út építése az egyik legfontosabb fejlesztés, ami 11 kilométer hosszan, részben új nyomvonalon épül, és a belvárost tehermentesíti az átmenő forgalomtól. Az első két szakaszt már átadták, a következő két ütem jövő őszig készül el. A 86-os főút felújítása Zala megyében is folytatódik Körmendig, a beruházásban a 8-as és 86-os főút találkozásánál levő körforgalmi csomópont is átépül, illetve Zalalövőnél elkerülő szakaszt építenek, amit 2016 nyarára adnak át. Szintén uniós források segítségével csaknem 27 kilométer hosszan tavaly megújult a 76. számú országos főút, valamint idén nyáron átadták a keszthelyi elkerülő utat is.