Felújíthatják a Szeged–Szabadka-vasútvonalat

Akár már jövő év végén elindulhat a rekonstrukció Pásztor István, a vajdasági képviselőház elnöke szerint.

RZ
2014. 11. 25. 15:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szeged–Szabadka-vasútvonal felújítása és a Szabadka–Baja-vonal újjáépítése a térség legfontosabb beruházásainak egyike, meghatározó jelentőségű a régió modernizációja szempontjából – emelte ki a politikus a projekt terveit bemutató konferencián. Hozzátette: a vasútvonal teljesen új lehetőségeket teremthet a Homokhátságon élők és az itt működő vállalkozások számára.

A teljes fejlesztés – amely megvalósítása iránt elkötelezett a szerb és a magyar kormány is – költsége mintegy 300 millió euró – közölte az elnök, aki bízik benne, a projekt fel tudja kelteni az uniós döntéshozók érdeklődését.

Perjés Tamás, a Trenecon Cowi Kft. műszaki igazgatója arról számolt be, hogy az EU 1,7 millió eurós támogatásával elkészültek a Szeged–Szabadka-vasútvonal felújításának engedélyezési tervei, illetve a Szabadka–Baja-vonal újjáépítésével kapcsolatos környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok.

A tervek szerint a Szeged és Szabadka közötti mintegy 40 kilométeres vasúti pálya az átépítés után 160 kilométer per órás közlekedésre lenne alkalmas, a szerelvények engedélyezett sebessége pedig óránkénti 120 kilométer lenne. A pályát az uniós előírásoknak megfelelően 22,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelően alakítanák ki – közölte a szakember.

A gyorsvonat a Szeged és Szabadka közötti utat 31 perc alatt tenné meg, az útlevél- és a vámvizsgálat a szerelvényeken történne meg. Az elővárosi közlekedésben is fontos szerepet játszó személyvonat pedig mintegy 70 perc alatt érne az egyik városból a másikba – tudatta az igazgató.

A vasúti pálya rekonstrukciója mellett a tervekben szerepel a kapcsolódó infrastruktúra megújítása is: az állomásépületek, megállóhelyek korszerűsítése, a szükséges helyeken a közút-vasút kereszteződések biztonságosabbá tétele, Horgoson és Palicson gyalogos-aluljáró építése – ismertette Perjés Tamás.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.