Felújíthatják a Szeged–Szabadka-vasútvonalat

Akár már jövő év végén elindulhat a rekonstrukció Pásztor István, a vajdasági képviselőház elnöke szerint.

RZ
2014. 11. 25. 15:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szeged–Szabadka-vasútvonal felújítása és a Szabadka–Baja-vonal újjáépítése a térség legfontosabb beruházásainak egyike, meghatározó jelentőségű a régió modernizációja szempontjából – emelte ki a politikus a projekt terveit bemutató konferencián. Hozzátette: a vasútvonal teljesen új lehetőségeket teremthet a Homokhátságon élők és az itt működő vállalkozások számára.

A teljes fejlesztés – amely megvalósítása iránt elkötelezett a szerb és a magyar kormány is – költsége mintegy 300 millió euró – közölte az elnök, aki bízik benne, a projekt fel tudja kelteni az uniós döntéshozók érdeklődését.

Perjés Tamás, a Trenecon Cowi Kft. műszaki igazgatója arról számolt be, hogy az EU 1,7 millió eurós támogatásával elkészültek a Szeged–Szabadka-vasútvonal felújításának engedélyezési tervei, illetve a Szabadka–Baja-vonal újjáépítésével kapcsolatos környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok.

A tervek szerint a Szeged és Szabadka közötti mintegy 40 kilométeres vasúti pálya az átépítés után 160 kilométer per órás közlekedésre lenne alkalmas, a szerelvények engedélyezett sebessége pedig óránkénti 120 kilométer lenne. A pályát az uniós előírásoknak megfelelően 22,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelően alakítanák ki – közölte a szakember.

A gyorsvonat a Szeged és Szabadka közötti utat 31 perc alatt tenné meg, az útlevél- és a vámvizsgálat a szerelvényeken történne meg. Az elővárosi közlekedésben is fontos szerepet játszó személyvonat pedig mintegy 70 perc alatt érne az egyik városból a másikba – tudatta az igazgató.

A vasúti pálya rekonstrukciója mellett a tervekben szerepel a kapcsolódó infrastruktúra megújítása is: az állomásépületek, megállóhelyek korszerűsítése, a szükséges helyeken a közút-vasút kereszteződések biztonságosabbá tétele, Horgoson és Palicson gyalogos-aluljáró építése – ismertette Perjés Tamás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.