Igazi nagyágyúk szálltak be a Prezibe

Összesen 57 millió dollárt tett a cégbe két amerikai befektető.

RZ
2014. 11. 19. 13:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Palo Altó-i (Kalifornia) székhelyű Accel Partners már több mint 300 sikeres technológiai cég – köztük a Facebook, a Dropbox vagy az Etsy – felépítéséhez járult hozzá befektetésével. A Spectrum Equity az elmúlt húsz évben több mint 120 cégbe fektetett be, például a BATS-ba, a GrubHubba, a Lynda.com-ba, vagy a SurveyMonkey-ba.

A Prezi ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy az Accel Partners a Sunstone Capitallal közösen 2011-ben már 14,5 millió dollárt fektetett a Prezibe. Árvai Péter egyúttal bejelentette, hogy a Prezi regisztrált felhasználóinak száma immár meghaladja az 50 milliót, vagyis az elmúlt egy évben majdnem duplájára nőtt. A felhasználók eddig több mint 160 millió prezit készítettek, ezzel a Prezinek van a világ legnagyobb, nyilvánosan is elérhető prezentációs adatbázisa – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

A Spectrum Equity és az Accel Partners befektetésével kapcsolatban Árvai Péter elmondta: a tőkét a globális növekedés felgyorsításához kívánja felhasználni a Prezi, ami a felhasználók számának további növelését, de a Prezi stratégiájába illeszkedő cégek felvásárlását is magába foglalhatja. A Prezinek jelenleg 250 munkavállalója van, ebből 170-en dolgoznak a budapesti irodában, 80-an pedig a San Franciscóiban. Terveik szerint jövőre 50-60 további munkatársat vesznek fel.

Nagyon örülnek annak is, hogy a Spectrum Equity is a cég befektetője lett. „Külön öröm, hogy mostantól egy olyan céggel dolgozhatunk együtt, akik ismerik a piacunkat és a működési modellünket. Óriási tapasztalatuk van, a felhő alapú szoftverekkel, és hozzánk hasonlóan, hosszú távra terveznek” – mondta Árvai Péter.

Elmondta, hogy a Prezi gyors globális növekedése mögött azok az üzleti felhasználók vannak, akiknek egy jobb prezentációs eszközre van szükségük az előadásaikhoz, hogy ügyfeleket szerezzenek, oktassák felhasználóikat vagy meggyőzzék közönségüket. Olyan cégek vezetői váltottak már slide-ok helyett Prezire, mint a Salesforce, a Lufthansa vagy az IBM. Az a tapasztalatuk ugyanis, hogy a különbség mérhető – hangsúlyozta.

A Prezi egy felhő alapú prezentációs szoftver, amelynek célja, hogy segítsen az előadóknak érthetőbben előadni a mondanivalójukat. A céget 2009-ben alapította Árvai Péter, Halácsy Péter és Somlai-Fischer Ádám. A Prezit a világ 190 országában használják, a magyar mellett angolul, németül, franciául, spanyolul, portugálul, japánul és koreaiul is elérhető.

Hétfőn a Business Insider arról írt, hogy a Microsoft Sway néven fejleszti a Prezi riválisát, mivel az utóbbi időben rengetegen pártoltak át a magyar fejlesztésű szoftverre. A Sway a Prezihez hasonlóan webes felületen működik, és segítségével könnyen használhatók a PC-n, Facebookon, YouTube-on, Twitteren vagy egyéb felhőben tárolt képek és videók.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.