Tarlós István szerint a kiállítás és vásár megrendezése is erre utal, hiszen 10 éves szünet után rendezik meg ismét a 20 kiállítót és 24 márkát felvonultató eseményt. A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a főváros új közlekedési stratégiája nem akarja ellehetetleníteni az autós közlekedést, a társadalmi vitára bocsátott dokumentummal az élhető környezet megteremtése mellett a kiszámítható közlekedést, a főváros és környéke közötti kapcsolat erősítését szeretnék elérni.
A magyar járműipar 100 ezer embernek ad munkát, a kormány támogatja, hogy számuk tovább nőjön – fejtette ki Czomba Sándor, a nemzetgazdasági tárca szakképzésért és munkaerőpiacért felelős államtitkára. Szerinte a járműiparra különösen igaz az, hogy igényli a szakmunkástanulók magas szintű képzését, azt, hogy a tanulók a munkahelyeken lépést tartsanak a technikai fejlődéssel. Ezt szolgálja, hogy Magyarország – a német és az osztrák mintát adaptálva – áttér a duális képzésre – mondta az államtitkár.
Az autózásban olyan áttörés kezdődött, mint ami az 1930-as években az elektromos vasúti hajtásban indult el – fejtette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a kormány elektromobilitással kapcsolatos terveit ismertetve. Az elektromos autó szerinte hamarosan a mindennapi élet része lesz. „A kormány támogatja az elektromos hajtású közlekedést, s azt, hogy Magyarország vezető szerepet játsszon ebben a közép-kelet-európai régióban” – tette hozzá az ezt segítő Jedlik Ányos-tervet ismertetve.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke, a kiállítás szervezője a járműjavító szektor helyzetéről szólva kiemelte: annak teljesítménye évi ezermilliárd forint, de ebből 60 százalék engedély nélkül, feketén zajlik. A legális szakma és a kormány azon fáradozik, hogy a feketeszektor visszaszoruljon – tette hozzá. Reményét fejezte ki, hogy a gazdaság növekedésével egyre több ember tud új, vagy jó minőségű használt autót vásárolni.
Gablini Gábor bemutatta azt az öttagú magyar Peugeot-szerelő csapatot, amely 56 ország ötezer szerelője közül idén megnyerte az autógyár világversenyét. A vasárnap estig nyitva tartó bemutatón a márkakereskedők mellett jelen vannak a finanszírozók, a biztosítók, a járműkarbantartók és az alkatrész-kereskedők is.