Lecsapott a GVH, megbírságolták a K&H-t

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a bank egy terméke népszerűsítésekor.

mr
2014. 12. 05. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A K&H 2014. január 25. és február 28. között a K&H Mix megtakarítás termékét integrált marketingkommunikációs kampánnyal reklámozta. A fogyasztók valamennyi hirdetésben főüzenetként arról kaphattak tájékoztatást, hogy évi 7,80 százalék kamat és EBKM jár a megtakarítás keretében, valamint a tévéreklám és az online tartalmak kivételével az egyéb hirdetésekben a fogyasztók számára nem volt érzékelhető az a szűkítő kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a „betéti részre” irányadó – írták.

A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyi lényeges feltételre – ahogy arra se történt utalás, hogy további feltételek fennállnak –, így az ígért évi 7,80 százalék kamat és EBKM-mérték nem felelt meg a valóságnak. Az akciós, a piaci szintet jelentősen meghaladó, magas kamatszint csak meghatározott feltételek együttes teljesülése esetén volt elérhető: ha a megtakarítás összege 150 ezer forint és 25 millió forint közötti, a megtakarítás egyharmad részét betétbe, kétharmad részét pedig befektetési alapba kellett helyezni, a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégű befektetési alapokba, zártvégű eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni, 60 napos futamidejű betétlekötésre vonatkozóan, és csak új megtakarítás esetén.

A GVH vizsgálata szerint a bank a 7,8 százalékos kamat és EBKM eléréséről megtévesztő tájékoztatást nyújtott, és megtévesztő módon azt is sugallta az egyes tájékoztatásokban, hogy a K&H Mix megtakarítás esetében egy betéti termékről van szó.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott, súlyosító körülmények között értékelte, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, a K&H-t az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítása miatt, és az érintett termék a nem kiszámítható hozamra tekintettel bizalmi jellegű.

Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: 8 nappal ezelőtt kapták kézhez a GVH döntését, amelynek indokolását jelenleg is tanulmányozzák. További hét nap áll rendelkezésükre, hogy a fellebbezésről döntést hozzanak – tette hozzá.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.