A diszkont légitársaság hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint felszólították a Malév Ground Handlinget, hogy a jövőben a Wizz Air utasainál ne a Budport végezze az ellenőrzést a ferihegyi repülőtéren.
A Fapadosinfo nevű blog múlt héten azt írta, hogy a poggyászellenőrzésre több utaspanasz is érkezett, ezek elsősorban a kisméretű (az ingyen a fedélzetre vihető) és a nagyobb méretű (fizetős) kézipoggyász ellenőrzésével voltak kapcsolatosak. A panaszok szerint a földi kiszolgáló munkatársai azok után a poggyászok után is díjat számoltak fel, amelyek minimálisan haladták csak meg az ingyenesen feladható poggyász méretét, és több utas a dolgozók udvariatlan viselkedése miatt is panaszkodott.
A Wizz Air közleményében azt írta, hogy az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság azon elkötelezettségének, hogy „barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak”. Továbbá hangsúlyozták: felkérték az összes földi kiszolgáló partnerüket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből.
A Budport az Airportal.hu szaklapnak úgy reagált: a cég csak és kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezte a tevékenységét. Emellett kiemelték: egyértelmű útmutatást kaptak arra, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsák és az utasokkal is betartassák.