Több hal a szákban

Akár négy százalékkal is nőhet a haltermelés hazánkban.

HZS
2014. 12. 08. 18:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarok átlagos halfogyasztása ma még jóval alacsonyabb az uniós átlagnál, de akár tíz éven belül lényegesen emelkedhet és elérheti az egy főre jutó tíz kilogrammot is – mondta Lévai Ferenc, az Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója. Jelenleg Magyarországon az egy főre jutó halfogyasztás fejenként négy kilogramm körül mozog évente, ami a teljes húsfogyasztás alig 4-5 százalékát jelenti. Az EU-ban az egy főre jutó halfogyasztás évente mintegy 18 kilogramm – tette hozzá a szakértő.

Megjegyezte, hogy ebből a mennyiségből csak mintegy 10-15 százalék az édesvízi hal aránya, míg Magyarországon ez az arány 50 százalék feletti, ami jelentős fejlődési perspektívát jelenthet az ország haltermelése és későbbi halexportja számára.

Lévai Ferenc elmondta azt is: a magyarok éves halfogyasztásuk mintegy harmadát az év végi ünnepek idején vásárolják meg. Főként pontyot vesznek – ami az összmennyiség mintegy kétharmadát jelenti –, de nagyon népszerűek a ragadozó halak (süllő, pisztráng, harcsa) is. A hal ára az idén nem emelkedett a múlt évihez képest.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.