A jövő terveiről és a közelmúltban elért eredményekről értekeztek a munkacsoport vezetői a kétnapos eseményen. Értékelték az Európa és Ázsia közti vasúti közlekedést valamint áruszállítást, és bemutatták a Szolnokon gyártott új magyar IC+ kocsikat.
Az Ázsia és Európa közötti, a transzszibériai útvonalat igénybe vevő vasúti fuvarozás fejlesztésére hivatott TSZKT, RZD és a MÁV közös munkacsoportja szakmai fórumának első napján a munkacsoport társelnökei – Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. kiemelt projektek vezetője és Gennady Bessonov, a TSZKT főtitkára – összegezték az elmúlt időszak eredményeit.
Az RZD részéről Alekszandr Petrunin vezérigazgató-helyettes külön megbeszélést folytatott Feldmann Mártonnal, a MÁV-START Zrt. vezérigazgató-helyettesével.
A TSZKT üzleti tevékenységet nem végző nemzetközi szállítási szövetség, melyet 1997-ben alapított az Oroszországi Föderáció Vasútügyi Minisztériuma (a 2003-as reform óta RZD: Oroszországi Vasutak), a Deutsche Bahn (DB AG), az Európai Transzszibériai Fuvarozók és Szállítmányozók Szövetsége (GETO) és a Koreai Nemzetközi Árufuvarozók Szövetsége. A tanácsnak 25 országból 105 tagja van, a MÁV Zrt. 1996-ban csatlakozott.