Az új autók eladása tavaly 20 százalékkal 67 500-ra nőtt, így a tavalyi teljes személyautó-forgalom meghaladta a 160 ezret – tette hozzá.
Európában tavaly 12,5 millió új személyautó talált gazdára, ez 600 ezerrel több a 2013. évinél, de még mindig messze van a 2007-es 15,7 milliós csúcstól. Magyarországon 2007-ben 176 ezer új autót adtak el, ehhez akkor mindössze 24 ezer használt autó eladása társult – ismertette a további adatokat Erdélyi Péter.
Kiemelte: a tavalyi használtautó-import különlegessége az, hogy a közel százezer behozott kocsi 43 százaléka prémium, illetve luxus kategóriába tartozott. A 11 és 15 év közötti használt autók aránya 34, míg az ettől is öregebbek aránya 25 százalék volt tavaly.
A használt személyautók importjának tavalyi megugrásában szerepe volt annak is, hogy az idén már nyomon követi az adóhatóság az érzékeny áruk útját, így az áfa nélküli autóbehozatal is visszaszorul – mondta Knezsik István, a 90 vállalkozást tömörítő Autós Nagykoalíció elnöke.
Dér Péter, az MGE elnökségi tagja arról is beszélt, hogy 16 tonna össztömeg feletti haszonjárműveknél, a kamionoknál a forgalom már elérte a válság előttit: a tavalyi eladás 4438 volt. A teljes haszongépjármű-forgalom 91 százalékát adják a kamionok. Az eladásokat segítette a növekedési hitelprogram is.
A magyar buszállomány 14 ezer jármű, ebből 6700-at a Volán-vállalatok, míg 1900-at a BKV üzemeltet. Az előbbinél 12 év, míg az utóbbinál 18 év a járművek átlagos életkora. Ahhoz, hogy ne öregedjenek tovább a buszok, évi 600 újat kellene forgalomba állítani, ezzel szemben tavaly 467-et adtak el – mondta Dér Péter.
Magyarországon tavaly tovább csökkent a motorkerékpárok eladása. Az 1832 eladott új jármű 3,3 százalékkal kevesebb a 2013. évinél. Szlovákiában tavaly 4528, míg Csehországban 11 032 motor kelt el. Használt motorkerékpárból 10 százalékkal több, vagyis 5800 érkezett tavaly az országba, ezek kétharmada 10 évnél idősebb – tette hozzá Borbulya Tamás, az MGE elnökségi tagja.