A Fraport és konzorciális partnere, a görög Copelouzos Group ipari csoport 1,234 milliárd euróért szerezte meg negyvenéves időtartamra tizennégy görögországi regionális repülőtér üzemeltetési jogát. Az ügylet egyike volt a legnagyobb privatizációknak, amelyet a kormány a pénzügyi válság 2009-es kitörése óta végrehajtott.
A tender eredményét tavaly november végén hirdette ki a privatizációs hivatal. A nyertes pályázók az első négy év alatt 330 millió modernizációs beruházásra tettek ígéretet. Az üzemeltetésre megnyert reptereken tavaly 19,1 millió utas fordult meg.
A Fraport a repülőterektől 2016-ban több mint 180 millió euró forgalom mellett 90 millió eurós működési eredményre számított. Az üzlet véglegesítése az idei év vége felé lett volna esedékes.
„Az üzlet nem végleges” – jelentette ki Alékosz Flamburárisz, a kormányzati ügyek összehangolásáért felelős miniszter szombaton a görög közszolgálati televízióban. „Ahogy ígértük, leállítjuk és felülvizsgáljuk a projektet” – szögezte le.
Az új kormány a nemzetközi hitelezők 240 milliárd eurós támogatási csomagja ellenében megkövetelt szerkezetátalakítási és költségcsökkentési feltételek lazítására törekszik. Ennek keretében sorban állítja le a stratégiai nemzeti tulajdonnak tekintett állami javak „bűncselekménynek” nevezett értékesítését is. A kabinet januári hivatalba lépése óta már leállította az ország legnagyobb kikötője, a pireuszi eladását, valamint a DEN áramszolgáltató és a DEPA gázszolgáltató vállalat magánkézbe adását is.
Környezetvédelmi szempontokra hivatkozva a kormány jelezte még szándékát egy kanadai bányavállalat aranybánya-projektjének, valamint Athén egykori nemzetközi reptere, az Ellénikon újrahasznosítását célzó projekt leállítására is.