Nagy összegű kölcsönt helyezett ki a Budapest Bank

A forrást felhasználó cégek kétharmada beruházási hitelt igényelt, de népszerű volt a forgóeszközhitel is.

HZS
2015. 02. 02. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tájékoztatás szerint a növekedési hitelprogramban folyósított kis- és középvállalkozási hitelek átlagos összege 67 millió forint volt. A forrást felhasználó cégek mintegy kétharmada beruházási hitelt igényelt, de népszerű volt a forgóeszközhitel is. A Budapest Bank vállalati üzletága több mint ezer szerződést kötött 2014. december 31-ig, az összeg mintegy 40 százalékát a pénzintézet számára stratégiai fontosságú agrárszektorba helyezte ki.

A bank a mikrovállalati szegmens részére tavaly év végéig 1,7 milliárd forintot folyósított, átlagosan 9 millió forintos hitelösszeggel. A kisebb vállalkozások körében is a beruházási hitel iránt mutatkozott a legjelentősebb igény, az új szerződések háromnegyedét ez a típusú kölcsön tette ki.

A programban a bank leányvállalatai is a kezdetektől aktívan részt vettek, a Budapest Lízing pénzügyi lízingszerződéseinek összértéke tavaly év végére megközelítette a 13 milliárd forintot, a Budapest Autó pedig mintegy 4 milliárd forintot helyezett ki – olvasható a tájékoztatásban.

A közleményben Takács Zoltán, a Budapest Bank vállalati értékesítési vezetője az uniós források megnyílásával kapcsolatban rámutatott: arra számítanak, hogy a Széchenyi 2020 támogatási struktúrához igazodva a vállalkozások jelentős része végiggondolja majd a hosszú távú növekedési kilátásait, és ehhez kapcsolódó fejlesztési terveit. Hozzátette: mivel bőségesen lesznek források, különösen fontos, hogy cégek legyenek megfontoltak, és olyan fejlesztéseket hajtsanak végre, amelyek mögött valódi piaci igény áll, és amelyek hosszú távon működtethetők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.