Újabb vasúti nagyprojekt indul

A tervezett ütemezés szerint a beruházások minden eleme legkésőbb 2016 első felében megvalósul.

HZS
2015. 02. 13. 21:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A több fázisban megvalósuló nettó 115 milliárd forint összértékű beruházásokban már korszerűsítették a Gyoma–Békéscsaba-vonalszakaszt, megújul Békéscsaba vasútállomás, kiépül az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (ETCS) a Budapest–Lökösháza-vasútvonalon. A fejlesztéseket 85 százalékban a Kohéziós Alap forrásai finanszírozzák. A részletekről az NFM közölte, hogy tavaly decemberben befejeződött a több mint 32 kilométer hosszú Gyoma–Békéscsaba vasúti vonalszakasz rekonstrukciója.

Csárdaszálláson és Mezőberényben felújították az állomást, Murony teljesen új állomásépületet kapott. A három állomáson biztonságos magasperonok épültek, amelyek akadálymentes aluljárókon keresztül közelíthetőek meg, az előterek átépítésével több mint 100 autót és 76 kerékpárt befogadó parkolót alakítottak ki – közölte az NFM.

A nagyprojekt részeként folyamatban van a békéscsabai állomás teljes körű felújítása. Átépül a vágányhálózat, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az átbocsátóképesség. A több mint 150 éves műemlék épület előtti teret parkosítják, megújulnak a vasútállomáshoz vezető útszakaszok és járdák, biztonságosabbá teszik a peronok megközelítését. A vágányok mellett több mint 2000 méter hosszban zajvédő falat létesítenek.

A projekt keretében korszerűsítették a vontatási transzformátor-alállomást Cegléden, új elektronikus vasúti biztosítóberendezések épülnek ki a Gyoma és Békéscsaba közötti vonalszakasz több állomásán. Zajlik az ETCS vonatbefolyásoló rendszer telepítése a fővárostól az országhatárig. A tervezett ütemezés szerint a beruházások minden eleme legkésőbb 2016 első felében megvalósul – közölte a szaktárca.

A NFM közleményében Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kifejtette: a nemzetközi korridor a már elvégzett és kivitelezés alatt álló fejlesztések eredményeként a fővárostól az országhatárig teljes hosszban megújul. A vonatközlekedés szolgáltatási színvonala nő, az utazás gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb lesz, az áruszállítás feltételei jelentősen javulnak. A Békés megye elszigeteltségét enyhítő beruházások közúton is folytatódnak, a Viharsarok egyre könnyebben megközelíthetővé válik, közelebb kerül a fővároshoz és Nyugat-Európához – közölték.

A közlekedés színvonalának javítása egyértelműen segíti a gazdaság versenyképességének növelését – mondta Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár Miskolcon, sajtótájékoztatón pénteken. A politikus a borsodi, a szabolcsi és a Hajdú megyei Volán-társaságok fúziójából létrejött miskolci központú Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél tartott tájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy a Volán-társaságok regionális átalakítása januárban lezárult, a 24 korábbi cég helyett 7 vállalat jött létre.

Az átszervezés célja a költséghatékony működés, a szolgáltatók és szolgáltatásaik versenyképességének megteremtése volt – tette hozzá a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, aki elmondta: fontos az is, hogy a közúti közösségi közlekedés javuljon. Hozzátette: e területen az állam szerepvállalása a továbbiakban is jelentős marad.

Az államtitkár kiemelte: az új cég a közeljövőben mintegy kétszáz autóbuszt vásárol, ezzel elérhető, hogy a járműpark 14 éves átlagkora 10 évre csökkenjen. A jármű-korszerűsítési programra azért is szükség van, mert 2017-ben liberalizálják a piacot, és vélhetően versenytársak jelennek majd meg. A tervek szerint a Volán név a továbbiakban is megmarad – mondta Tasó László.

Az új észak-magyarországi közlekedési cég 3200 embert foglalkoztat, a csaknem ezer autóbusz évente mintegy 80 millió utast szállít mintegy 5500 kilométer vonalon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.