A bizottság közleménye szerint az egyik projekt keretében az 55-ös főút 85 kilométeres szakaszán erősítik majd meg a burkolatot, 70 kilométer kerékpárút épül a szegedi nyugati elkerülő és a bajai északnyugati elkerülő út között, és 7 kilométeres elkerülő épül Mórahalomnál.
A második projekt forrásaiból a 47-es főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszának 69 kilométerén erősítik meg a burkolatot. „Mindkét projekt jelentősen javítja a közúti biztonságot, csökkenti az utazási időt, hatással lesz a térség gazdaságára, és javítja az utak teherbíró képességét” – áll a brüsszeli testület közleményében.
Az első projekt összesen 88 millió euróba kerül, a második 92 millióba, amelynek az Európai Unió 85 százalékát állja. Az Európai Bizottságnak azokat a projekteket kell közvetlenül jóváhagynia, amelyek értéke meghaladja a bruttó 50 millió eurót, az ennél kisebb értékű beruházásokról alacsonyabb, tagállami vagy regionális szinten születik döntés.