MNB: fizessenek a Buda-Cash ügyfelei

A botrány kirobbanása óta a bankok óriási érdeklődést tapasztalnak a számlanyitások iránt.

HZS
2015. 03. 10. 9:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Világgazdaság keddi cikke szerint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti biztosa március 4-i dátummal kiküldött levelében arra szólította fel az érintett ügyfeleket, hogy fizessenek be esetenként több tíz- vagy százmillió forintot a számláikra, hatnapos fizetési határidőt hagyva meg. Azoktól a kliensektől kérik eredeti megtakarításuk sokszorosát, akik január 15-én a svájci frank árfolyamának stagnálására vagy enyhe gyengülésére fogadtak. Az ügyfelek állítják, ők abban a tudatban kereskedtek a Buda-Cash automatikus online rendszerén – amely valójában egy a Saxo Bank által kifejlesztett és működtetett platform volt –, hogy ott biztonságban vannak.

Ezen elvileg automatikus stopok és likvidálási szintek vannak beállítva, amelyek megvédték volna a pénzüket az esetleges túlzott veszteségektől. Annak ellenére azonban, hogy az úgynevezett stop-lossok elvileg be voltak állítva, és ezt a szerződésekben is rögzítették, aznap végül lényegesen rosszabbul zárták az ügyfelek pozícióit, körülbelül tízszer annyi pénzzel tartoztak, mint amennyi az eredeti megtakarításuk volt – írja az újság.

A Napi Gazdaság keddi cikke szerint noha rövid idő telt el a botrány kirobbanása óta, a bankok óriási érdeklődést tapasztalnak a számlanyitások iránt. A Raiffeisen Banknál máris milliárdos nagyságrendekben tárgyalnak és az első utalások már be is érkeztek hozzájuk. A CIB-nél is az igények további felfutását várják a brókercégekkel kapcsolatban álló ügyfelektől, amint egyre többen elveszítik bizalmukat a kockázatosabb befektetési termékekben.

A prémium ügyfélkörben százmilliós nagyságrendről számolt be az FHB Bank is. Az FHB várakozásai szerint a tényleges ügyféligények akkor realizálódhatnak, ha az ügyfeleknek megtérül a káruk, és elkezdenek új szolgáltató, illetve új befektetések után nézni. Szintén kivárásról számolt be a K&H, ahol az ügyfelek eddig a számlanyitásra koncentráltak, hiszen még várják a kifizetést. Más bankoknál ugyan nem feltétlenül a brókerbotránnyal magyarázzák, de egyöntetűen az érdeklődők és számlanyitók számának megugrásáról számoltak be az OTP-nél, az AXA Banknál és a Gránit Banknál is – olvasható a gazdasági napilapban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.