MNB: fizessenek a Buda-Cash ügyfelei

A botrány kirobbanása óta a bankok óriási érdeklődést tapasztalnak a számlanyitások iránt.

HZS
2015. 03. 10. 9:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Világgazdaság keddi cikke szerint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti biztosa március 4-i dátummal kiküldött levelében arra szólította fel az érintett ügyfeleket, hogy fizessenek be esetenként több tíz- vagy százmillió forintot a számláikra, hatnapos fizetési határidőt hagyva meg. Azoktól a kliensektől kérik eredeti megtakarításuk sokszorosát, akik január 15-én a svájci frank árfolyamának stagnálására vagy enyhe gyengülésére fogadtak. Az ügyfelek állítják, ők abban a tudatban kereskedtek a Buda-Cash automatikus online rendszerén – amely valójában egy a Saxo Bank által kifejlesztett és működtetett platform volt –, hogy ott biztonságban vannak.

Ezen elvileg automatikus stopok és likvidálási szintek vannak beállítva, amelyek megvédték volna a pénzüket az esetleges túlzott veszteségektől. Annak ellenére azonban, hogy az úgynevezett stop-lossok elvileg be voltak állítva, és ezt a szerződésekben is rögzítették, aznap végül lényegesen rosszabbul zárták az ügyfelek pozícióit, körülbelül tízszer annyi pénzzel tartoztak, mint amennyi az eredeti megtakarításuk volt – írja az újság.

A Napi Gazdaság keddi cikke szerint noha rövid idő telt el a botrány kirobbanása óta, a bankok óriási érdeklődést tapasztalnak a számlanyitások iránt. A Raiffeisen Banknál máris milliárdos nagyságrendekben tárgyalnak és az első utalások már be is érkeztek hozzájuk. A CIB-nél is az igények további felfutását várják a brókercégekkel kapcsolatban álló ügyfelektől, amint egyre többen elveszítik bizalmukat a kockázatosabb befektetési termékekben.

A prémium ügyfélkörben százmilliós nagyságrendről számolt be az FHB Bank is. Az FHB várakozásai szerint a tényleges ügyféligények akkor realizálódhatnak, ha az ügyfeleknek megtérül a káruk, és elkezdenek új szolgáltató, illetve új befektetések után nézni. Szintén kivárásról számolt be a K&H, ahol az ügyfelek eddig a számlanyitásra koncentráltak, hiszen még várják a kifizetést. Más bankoknál ugyan nem feltétlenül a brókerbotránnyal magyarázzák, de egyöntetűen az érdeklődők és számlanyitók számának megugrásáról számoltak be az OTP-nél, az AXA Banknál és a Gránit Banknál is – olvasható a gazdasági napilapban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.