Lényegesen több fejlesztés lesz Budapesten az elkövetkezendő hat évben, mint 2010 előtt másfél évtizeden keresztül – mondta Tarlós István a Válasz.hu-nak adott csütörtöki interjújában. A főpolgármester kiemelte, hogy az uniós források jelentős része közlekedésfejlesztésre fordítható, ilyen tervek pedig bőven vannak. Mint mondta, a 350 milliárdos forrás több, mint a főváros egész éves költségvetése.
Tarlós megemlítette, hogy a keretből a 3-as metró infrastruktúrájának teljes felújítására 125 milliárd forintot kaptak. A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárdot, a külső Bécsi úti villamosra (a Vörösvári úttól az esztergomi vasútvonal új megállójáig) 11 milliárdot, az 1-es villamos meghosszabbítására az Etele térig 8,5 milliárd forintot fordíthatnak.
A 4-es metró kelenföldi végpontjánál kialakítandó mellett „további P+R parkolók megépítésére is lesz kétmilliárd forint, ez ugyanis előfeltétele a Demszky-féle városvezetés által vállalt dugódíj bevezetésének” – jelezte Tarlós az interjúban.
Szerepel a listában több nagyon jelentős környezetvédelmi beruházás is: a hulladékfeldolgozó és iszapégető újabb művének kialakítása 50 milliárd, a rákospalotai égetőmű turbináinak javítása és kazáncserék 7,5 milliárd, a Fővárosi Vízművek elavult azbesztcement főnyomócsöveinek cseréje 28 milliárd forinttal. A Római-part és a csillaghegyi öböl árvízvédelmére, valamint a Margitsziget-program folytatására is jut 10-10 milliárd forint.