A Napi Gazdaság mai cikke szerint az olyan vállalatok is fizethetnek Magyarországon reklámadót, mint a Google vagy a Facebook. Az uniós jogszabályok az 1500 eurót meghaladó reklámadó-tartozás felett lehetővé teszik a tagállami hatóságok segítségkérését – amennyiben belföldön nem rendezhető a tartozás.
Békés Balázs a lapnak elmondta, hogy az internetes reklámokkal és a médiaszolgáltatás által válhat egy-egy külföldi cég a reklámadó alanyává. Ahogy azt a Ryan amerikai adótanácsadó cég régiós vezetője kiemelte, akkor terheli adófizetési kötelezettség a szolgáltatót, ha egy külföldi tévéadás fele része magyar nyelvű műsort és reklámot sugároz, illetve ha a reklámok túlnyomórészben magyar nyelven jelennek meg. A szakember hozzátette: a cégek nagyon könnyen ki tudnák kerülni az adófizetést, hisz ha nem terjed ki a reklámadó-fizetési kötelezettség a külföldi szolgáltatókra, akkor csak áthelyezik székhelyüket – ez pedig nagy veszteség lenne az államnak.