Ebben a termékkategóriában mintegy 2 millió háztartásban 3,1 kilogramm a fogyasztás a húsvéti ünnepek idején.
Egy-egy cég éves sonkaforgalmának (a formában vagy bélben hőkezelt sonkaféléket nem idesorolva) 25-30 százaléka fogy el az ünnepek alatt a termékpaletta összetételétől függően – ismertette.
Mostisch Martina hangsúlyozta: fontos, hogy a vevő vásárláskor legyen tisztában azzal, hogy a húsvéti füstölt áruk kategóriájában sokféle minőségű termék található a piacon.
Az ügyvezető titkár kiemelte, hogy a hús „bizalmi” termék: olyan gyártótól, olyan forgalmazótól vegye meg mindenki az ünnepi asztalra valót, amelyben eddig nem csalódott, kétes eredetű terméket pedig – aminek a címkéjén a gyártót nem tüntetik fel – ne vásároljon senki. Felhívta a figyelmet arra is, hogy vásárláskor gondosan ellenőrizze mindenki a termék szavatossági idejét.
Mostisch Martina elmondta: a feketegazdaság jelenléte ebben az áruszegmensben 20-30 százalékra tehető, és fő területei a piacok, ahol ellenőrizetlenül kerülhetnek ezek az áruk forgalomba.