Azoknak kell kezdeményezni, akik nem a Főgáz ügyfelei

A Főgáz ügyfelei már a nemzeti közműszolgáltatás keretében veszik igénybe a gázszolgáltatást, a váltást azoknak kell kezdeményezniük, akiknek nem az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt.-hez tartozó Főgáz biztosítja a földgázt.

MNO
2015. 04. 03. 20:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ország teljes területén elérhető a Főgáz gázszolgáltatása a lakossági és a kisebb üzleti ügyfelek számára április 1-jétől. Nincs teendőjük azoknak a fogyasztóknak, akik jelenleg is a Főgáz ügyfelei, a szolgáltatóváltást azok kezdeményezhetik, akiknek nem a társaság biztosítja a földgázszolgáltatást – közölte a Főgáz Zrt. az MTI megkeresésére pénteken.

A Főgáz az országban több mint 300 helyen várja az ügyfeleket április 1-jétől, egyebek mellett a Magyar Posta kijelölt kirendeltségein. Az ügyintézési helyek pontos listájáról a www.enksz.hu, valamint a www.fogaz.hu. honlapon lehet tájékozódni.

A tájékoztatás szerint az átszerződés gyors és egyszerű. A leendő ügyfél kitölti és aláírja az „Ajánlatkérés”, illetve a „Meghatalmazás” nyomtatványt, amelyek elérhetőek a Főgáz valamennyi ügyfélszolgálatán és a www.fogaz.hu oldalon. A kitöltött és aláírt nyomtatványokat át lehet adni személyesen az ügyfélszolgálatokon vagy el lehet küldeni a Főgáz levelezési címére.

A Főgáz az ajánlatkérés kézhezvétele után nyolc munkanapon belül írásban adja meg ajánlatát a földgázszolgáltatásra az egyetemes szolgáltatási szerződés megküldésével. Ennek elfogadására, a szerződés aláírt példányának visszaküldésére a leendő ügyfélnek 30 nap áll rendelkezésére.

A szolgáltatóváltás fontos feltétele, hogy a felhasználónak a régi szolgáltatónál ne legyen fennálló tartozása – hívta fel a figyelmet írásos válaszában a Főgáz. Az ENKSZ-hez tartozó társaság jelenleg több mint 800 ezer fogyasztó számára biztosít gázellátást.

Az ENKSZ számít azoknak az ügyfeleknek az átjelentkezésére, akiknek a rezsicsökkentés eddig is nagy segítséget nyújtott a háztartás fenntartásában és akik a jövőben is szeretnének élni a nemzeti közműszolgáltatás által nyújtott előnyökkel – fogalmaznak a tájékoztatóban, hozzátéve, hogy ilyen például az országos ügyintézés a Magyar Posta kijelölt fiókjaiban, ami a tervek szerint a jövőben a kormányablakokban is elérhető lesz, létrehozva ezzel az egykapus ügyintézést. Az ügyfelek egy helyen és egy időben tudják majd intézni földgáz-, villamosenergia- és távhőszolgáltatással kapcsolatos ügyeiket.

A kormányzati tervek szerint idővel lehető válik az, hogy a fogyasztók a különböző közműszámlákat összevontan, egy postai küldeményben kapják meg. Mindez egyszerűbb, könnyebb és gyorsabb ügyintézést jelent majd az ügyfeleknek.

Az ENKSZ Zrt. a következő lépcsőben az egyetemes áramszolgáltatói piacon fog megjelenni, legkésőbb 2016-ban.

A tájékoztatásban felidézik: az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. azért jött létre, hogy állami közműszolgáltatóként a nemzeti érdekeket megvédve, hosszú távon hozzájáruljon a rezsicsökkentés feltételeinek fenntartásához és méltányos szinten tartsa a magyar fogyasztók közműdíjait.

A kormányzati szándéknak megfelelően feladata az állami közműszolgáltatás megszervezése és központi irányítása a földgáz-, majd a villamosenergia- és a távhőszolgáltatás területén. A rendszer működéséhez kapcsolódó további cél a hazai ellátásbiztonság növelése, az ügyfélkiszolgálás egyszerűsítése, gyorsítása és elérhetőbbé tétele.

A nemzeti közműszolgáltató a megtermelt javakat a szolgáltatás bővítésére és fejlesztésére fordítja, tehát a közműszolgáltatás egységes rendszerének működtetésével végső soron a magyar fogyasztók érdekeit képviseli – áll a tájékoztatóban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.