Csepreghy szerint mégis jeleztek az EB-nél

Állítólag a regionális főigazgatóság munkatársai szóltak.

MNO
2015. 04. 07. 11:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csepreghy Nándor az MTI kérdésére kifejtette: az M4-es autópálya építését a kormány európai uniós források terhére tervezte megépíteni, mivel egy több mint 100 milliárd forintos beruházásról van szó. Az Európai Bizottság 2013-ban nem értett egyet a kormány tervével, hogy Szolnok felé autópálya épüljön, ezért a kabinet visszavonta a benyújtott tervezetet, és a bizottság szakértőivel együttműködve megkezdte a projekt átdolgozását, hogy újra benyújthassa azt elfogadásra az Európai Bizottságnak.

A helyettes államtitkár hozzátette, hogy az elmúlt másfél évben számtalan alkalommal tárgyaltak a bizottság szakértőivel, akik folyamatosan nyomon követhették a projekt alakulását. A bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi az uniós finanszírozást. Az uniós szabályok szerint ugyanis ha egy beruházás értéke meghaladja az 50 millió eurót, akkor a tagállamok támogató döntésén kívül az Európai Bizottságnak is hozzá kell járulnia ahhoz annak érdekében, hogy a projekt a későbbiekben uniós forrás terhére elszámolhatóvá váljon – magyarázta Csepreghy Nándor.

A helyettes államtitkár a Hír Televíziónak korábban azt nyilatkozta: uniós támogatás nélkül nem folytatják a beruházást. Ismert, a projektet a kormány leállíttatta, de Csepreghy Nándor akkor még azt mondta, hogy torzók nem fognak maradni, „tehát az M4-es meg fog épülni a fejlesztési ciklusban, csak az a kérdés, hogy azokkal a beruházókkal-e, akik két évvel ezelőtt ezt megnyerték”.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter március 26-án elrendelt egy belső vizsgálatot, amelynek április végén lesz eredménye

A helyettes államtitkár az MTI-nek hangsúlyozta: a kormány nem tett le arról a szándékáról, hogy a fejlesztési ciklus végéig az összes megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton, így Szolnok esetében is tartja magát korábbi terveihez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.