Az államtitkár felidézte: április 2-ától az országban 300 ügyfélszolgálati ponton várják azokat, akik át kívánnak jelentkezni az Első Nemzeti Közműszolgáltató (ENKSZ) Zrt.-hez.
Az átjelentkezési folyamat egyszerű, két nyomtatványt kell leadni valamelyik ügyfélszolgálati ponton, onnan a Főgáz intéz minden, csak ne legyen hátraléka annak, aki át kíván jelentkezni – hangsúlyozta.
A gázszolgáltatás után következő lépésként az áramszolgáltatásban jelenik meg a nemzeti közműszolgáltató, itt heteken belül komoly eredmények várhatók – közölte Németh Lászlóné. Utalt arra, hogy folyamatosak a tárgyalások a szolgáltatókkal, a megbeszéléseket néhány héten belül le tudják zárni. Ahhoz azonban, hogy ténylegesen elindulhasson az év végén, a jövő év elején az áramszolgáltatás, még sok teendő van – fogalmazott.
Harmadik lépcsőként a távhőszolgáltatásban jelent majd alternatívát a cég a fogyasztóknak, ezzel kapcsolatban április végéig elkészül egy cselekvési terv – tette hozzá.
Az államtitkár elmondta azt is: a jelek arra mutatnak, hogy a működő rendszerekben van még olyan tartalék, amit rezsicsökkentésre tudnak majd használni. Kitért arra is, hogy hamarosan kipostázzák a leveleket az érintett társasházaknak, amelyben jelzik, hogy a szükségesnél nagyobb a gázmérőóra, és ha kívánják, ezt lecserélik.
Horváth Péter János, az Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója a Magyar Hírlapnak adott interjújában azt mondta, a költséghatékony működésű, ügyfélközpontú szolgáltatás felépítése az elsődleges célja a nemzeti közműszolgáltatónak, amely áprilistól a Főgázt üzemelteti.