A Central European Mineral Water Holding (CEMW) az a projektcég, amelyen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t. A sajtótájékoztatón Balogh Levente, a Szentkirályi tulajdonosa hangsúlyozta, hogy a mostani tranzakció folytán a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben ismét magyar tulajdonos jelent meg, amire 25 éve nem volt példa.
Közép-Európa legnagyobb palackozója, az olasz Pasquale család tulajdonában álló cseh KMV és a magyar Szentkirályi együttműködése többéves várakozás után azért jött létre, hogy a cégek tovább terjeszkedjenek Magyarországon és a régióban. A ma bejelentett megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a CEMW-be, amely a Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata.
Ahogy azt az MNO megtudta, miután Balogh Levente eladta a cégét az olasz vállalatnak, a kapott tőkéből bevásárolta magát a Central European Mineral Water Holdingba, melynek így meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált. Balogh, aki a Szentkirályit évek óta magyar bázisú multinacionális céggé szerette volna építeni, betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is. Hangsúlyozta, hogy a két család története hasonló és bízik benne, hogy együttműködésük a magyar és az európai piacot tovább erősíti és stabilizálja.
Az MNO kérdésére a cégvezető elmondta, hogy már 5-6 éve keresték azt a technikát, amivel összevonhatók a cégek, mostanra sikerült megállapodni. A cél, hogy 40-50 százalékos piaci részesedést szerezzenek, amihez leginkább tőkére van szükség. „Most erőfelmérés zajlik és a marketinglehetőségeket összegezzük. Ami biztos, hogy új gépsorok vásárlására és logisztikai központ építésére mindenképpen szükség lesz” – mondta Balogh.
A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba, modernizálta a palackozótechnológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh KMV teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. A KMV-csoportnak 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában vannak jelen, illetve további 20 országba exportálják termékeit.
Ahogy arról Antonio Pasquale beszámolt, a cége eredményességének egyik kulcsa, hogy osztalékot nem vesznek ki soha, azt mindig visszaforgatják, így fejlődnek. A család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy helyi partnerekkel, helyi menedzsmenttel dolgoznak együtt minden országban, ahol piacra lépnek. Kiemelték, hogy a család számára fontos, hogy tisztelettel bánjanak az egyes országok vízkincsével, vagyis nem globális, univerzális márkákat építenek, hanem a helyi márkák nemzeti karakterét erősítik.
Alessandro Pasquale arról is beszélt, hogy a cég eddig is nagyon sikeres volt, forgalmuk 40 százaléka Csehország határain kívül zajlik és a tervek között szerepel, hogy tovább bővülnek és új termékcsoportokat hoznak létre. A külföldi terjeszkedés várhatóan a Szentkirályi márkát is érinteni fogja.
Csehország magyarországi nagykövete, Juraj Chmiel, aki magyar nyelven szólalt fel az eseményen, hangsúlyozta, hogy a KMV 816 millió liter ásványvizet palackozott tavaly, a világ 22 országába exportálja termékeit, és piacvezető Csehországban.
Pető Tibor prágai nagykövet úgy fogalmazott, fontos a családi vállalkozások közös jövőépítése és az ilyen cégek kiemelt szerepe, mert munkahelyeket teremtenek és termelést biztosítanak. Jó példának tartja, hogy ezzel a lépéssel a magyar ásványvizet külföldre is exportálják majd, ami más vállalkozásokat is inspirálhat a közös munkára.