Európa-szerte terjeszkedik a Szentkirályi

A megalakult holding célja, hogy meghódítsa a közép-európai piacot.

Kuslits Szonja
2015. 04. 29. 19:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Central European Mineral Water Holding (CEMW) az a projektcég, amelyen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t. A sajtótájékoztatón Balogh Levente, a Szentkirályi tulajdonosa hangsúlyozta, hogy a mostani tranzakció folytán a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben ismét magyar tulajdonos jelent meg, amire 25 éve nem volt példa.

Közép-Európa legnagyobb palackozója, az olasz Pasquale család tulajdonában álló cseh KMV és a magyar Szentkirályi együttműködése többéves várakozás után azért jött létre, hogy a cégek tovább terjeszkedjenek Magyarországon és a régióban. A ma bejelentett megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a CEMW-be, amely a Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata.

Ahogy azt az MNO megtudta, miután Balogh Levente eladta a cégét az olasz vállalatnak, a kapott tőkéből bevásárolta magát a Central European Mineral Water Holdingba, melynek így meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált. Balogh, aki a Szentkirályit évek óta magyar bázisú multinacionális céggé szerette volna építeni, betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is. Hangsúlyozta, hogy a két család története hasonló és bízik benne, hogy együttműködésük a magyar és az európai piacot tovább erősíti és stabilizálja.

Az MNO kérdésére a cégvezető elmondta, hogy már 5-6 éve keresték azt a technikát, amivel összevonhatók a cégek, mostanra sikerült megállapodni. A cél, hogy 40-50 százalékos piaci részesedést szerezzenek, amihez leginkább tőkére van szükség. „Most erőfelmérés zajlik és a marketinglehetőségeket összegezzük. Ami biztos, hogy új gépsorok vásárlására és logisztikai központ építésére mindenképpen szükség lesz” – mondta Balogh.

A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba, modernizálta a palackozótechnológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh KMV teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. A KMV-csoportnak 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában vannak jelen, illetve további 20 országba exportálják termékeit.

Ahogy arról Antonio Pasquale beszámolt, a cége eredményességének egyik kulcsa, hogy osztalékot nem vesznek ki soha, azt mindig visszaforgatják, így fejlődnek. A család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy helyi partnerekkel, helyi menedzsmenttel dolgoznak együtt minden országban, ahol piacra lépnek. Kiemelték, hogy a család számára fontos, hogy tisztelettel bánjanak az egyes országok vízkincsével, vagyis nem globális, univerzális márkákat építenek, hanem a helyi márkák nemzeti karakterét erősítik.

Alessandro Pasquale arról is beszélt, hogy a cég eddig is nagyon sikeres volt, forgalmuk 40 százaléka Csehország határain kívül zajlik és a tervek között szerepel, hogy tovább bővülnek és új termékcsoportokat hoznak létre. A külföldi terjeszkedés várhatóan a Szentkirályi márkát is érinteni fogja.

Csehország magyarországi nagykövete, Juraj Chmiel, aki magyar nyelven szólalt fel az eseményen, hangsúlyozta, hogy a KMV 816 millió liter ásványvizet palackozott tavaly, a világ 22 országába exportálja termékeit, és piacvezető Csehországban.

Pető Tibor prágai nagykövet úgy fogalmazott, fontos a családi vállalkozások közös jövőépítése és az ilyen cégek kiemelt szerepe, mert munkahelyeket teremtenek és termelést biztosítanak. Jó példának tartja, hogy ezzel a lépéssel a magyar ásványvizet külföldre is exportálják majd, ami más vállalkozásokat is inspirálhat a közös munkára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.