Huzavona az M4-es körül: a beszállítók az igazi vesztesek

A Népszava szerint az M4-es autópálya-beruházás szüneteltetése jelentős károkat okozhat a legnagyobb hazai autópálya- és hídépítő cégeknek, de az igazi vesztes a több száz kis- és közepes alvállalkozó, beszállító lehet.

2015. 04. 09. 6:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) ügyvezető alelnöke az újság csütörtöki cikke szerint elmondta: az M4-es szerződéseinek értéke az országos építési-szerelési tevékenység 5 százalékát teszi ki. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a beruházás leállítása, majd folytatása mindenképpen drágítja a programot.

Az ÉVOSZ alelnöke szerint nagy kérdés, hogy mikor lehet újraindítani a március végén leállított építkezést, és milyen cégek vesznek majd részt a projektben. A jelenlegi konzorciumokban szerinte a legfelkészültebb hazai autópálya- és hídépítő cégek nyerték el a megbízást. Hozzátette, az elmúlt 25 évben nem fordult elő, hogy ilyen nagyságrendű beruházást, ilyen készültség mellett, tisztességtelen piaci magatartás gyanúja miatt leállítottak.

Koji László hangsúlyozta, az M4-es ügyben nemcsak az öt fővállalkozóról van szó, hanem a több száz kisebb-nagyobb alvállalkozóról, beszállítóról is. Hozzátette, hogy a sajtóban megjelent találgatások szerint az M4-es beruházás újraindulása akár másfél évet is igénybe vehet, ezt az időt pedig a kisebb cégek biztosan nem tudják átvészelni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.