Leállítják az M4-es építését

Lázár János és Seszták Miklós adott utasítást az építkezés leállítására.

Munkatársunktól
2015. 04. 01. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyettes államtitkár szerint a lépésre azért volt szükség, mert az Európai Bizottság szerint felvetődik a gyanú, hogy a kivitelezőcégek kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal. – A kormány nem ért egyet a bizottsággal, de szeretné teljeskörűen kivizsgálni az ügyet – hívta fel a figyelmet Csepreghy. Az államtitkár szerint ha a gyanú beigazolódik, és Magyarországot pénzügyi szankciókkal sújtják emiatt, akkor a bírságot az érintett vállalkozásoknak kell viselniük.

A pályaszakasz megépítésében más cégekkel együtt érintett Közgép Zrt. a minap közölte, a társaság konzorciuma nyílt, a jogszabályi előírásoknak megfelelően, a legalacsonyabb árú ajánlatával nyerte el a beruházást. A cég úgy tudja, hogy a szerződéssel kapcsolatban sem Magyarországon, sem külföldön nincs folyamatban vizsgálat. A Közgép érthetetlennek tartja a sajtóban megjelent híreket és nyilatkozatokat, mivel az Európai Bizottság regionális fejlesztésért felelős szóvivője közölte, a beruházás uniós támogatását Brüsszel sosem hagyta jóvá. Az pedig már 2015 januárjában megjelent a Magyar Közlönyben, hogy a kormány – az M4-es autópálya beruházásától függetlenül – költségvetési forrásból finanszírozza az M5-ös autópálya és a 4-es főút összekötését.

A NOL.hu tegnap arról írt, hogy az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 162 milliárd forint értékű, a Közgép részvételével megvalósuló nagyberuházást vizsgál. Ezzel kapcsolatban Csepreghy Nándor elmondta, az OLAF jelenleg összesen ötven magyarországi beruházást vizsgál csaknem 500 milliárd összértékben. A NOL.hu arra is felhívta a figyelmet, hogy komoly következményei lehetnek, ha jogszerűtlenül állították le az építkezést. Tönkremehetnek a félbemaradt építmények, a cégek pedig a kormányon hajthatják be több év elmaradt hasznát és az okozott károkat. Ráadásul az autópályát is meg kell építeni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.