A helyettes államtitkár szerint a lépésre azért volt szükség, mert az Európai Bizottság szerint felvetődik a gyanú, hogy a kivitelezőcégek kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal. – A kormány nem ért egyet a bizottsággal, de szeretné teljeskörűen kivizsgálni az ügyet – hívta fel a figyelmet Csepreghy. Az államtitkár szerint ha a gyanú beigazolódik, és Magyarországot pénzügyi szankciókkal sújtják emiatt, akkor a bírságot az érintett vállalkozásoknak kell viselniük.
A pályaszakasz megépítésében más cégekkel együtt érintett Közgép Zrt. a minap közölte, a társaság konzorciuma nyílt, a jogszabályi előírásoknak megfelelően, a legalacsonyabb árú ajánlatával nyerte el a beruházást. A cég úgy tudja, hogy a szerződéssel kapcsolatban sem Magyarországon, sem külföldön nincs folyamatban vizsgálat. A Közgép érthetetlennek tartja a sajtóban megjelent híreket és nyilatkozatokat, mivel az Európai Bizottság regionális fejlesztésért felelős szóvivője közölte, a beruházás uniós támogatását Brüsszel sosem hagyta jóvá. Az pedig már 2015 januárjában megjelent a Magyar Közlönyben, hogy a kormány – az M4-es autópálya beruházásától függetlenül – költségvetési forrásból finanszírozza az M5-ös autópálya és a 4-es főút összekötését.
A NOL.hu tegnap arról írt, hogy az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 162 milliárd forint értékű, a Közgép részvételével megvalósuló nagyberuházást vizsgál. Ezzel kapcsolatban Csepreghy Nándor elmondta, az OLAF jelenleg összesen ötven magyarországi beruházást vizsgál csaknem 500 milliárd összértékben. A NOL.hu arra is felhívta a figyelmet, hogy komoly következményei lehetnek, ha jogszerűtlenül állították le az építkezést. Tönkremehetnek a félbemaradt építmények, a cégek pedig a kormányon hajthatják be több év elmaradt hasznát és az okozott károkat. Ráadásul az autópályát is meg kell építeni.