Az áruházlánc április 28. és május 12. között négy városban, Miskolcon, Debrecenben, Szegeden, Székesfehérváron és Győrben tart rendezvényeket, ahol az érdeklődők információkat kaphatnak a beszállítói csatlakozás feltételeiről.
Az elmúlt két évben 154 új magyar taggal bővült a Lidl beszállítói hálózata, 1700-féle magyar termékkel gazdagodott a kínálat, és a magyar termékek aránya 60 százalék fölé emelkedett – közölte az áruházlánc, hozzátéve, hogy a további potenciális beszállítók felkutatására most rendezvénysorozatot indítanak.
A 2013-ban indított „Lidl a magyar beszállítókért” programmal az áruházlánc azt a célt tűzte ki, hogy növelje kínálatában a magyar termékek arányát, és támogassa a magyar termelőket a bel- és külföldi megjelenését.
Míg 2013-ban mintegy 170 magyar beszállító 810-féle terméke volt elérhető, addig mostanra már 321 beszállító 2519 terméke – idézi a közlemény Grósz Jenőt, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnökét.
A vállalkozások a belföldi megjelenés mellett bekapcsolódhatnak az áruházlánc nemzetközi hálózatába. Két évvel ezelőtt 36 magyar beszállító 106 terméke volt elérhető 9 különböző európai országban, ma már 117 magyar beszállító 289-féle termékéhez juthatnak hozzá 12 európai ország Lidl vásárlói.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét. Mára már több mint 160 áruházat nyitott és csaknem 4000 munkavállalót foglalkoztat.