A Display Research piackutató vállalat adatai szerint az első negyedévben a Samsung 28,8 százalékos arányban látta el a világpiacot UHD képernyőkkel, 8,9 százalékponttal növelte piaci részesedését a 2014 első negyedévi 19,9 százalékhoz képest.
A második helyet az idei első negyedévben a szintén dél-koreai LG Display szerezte meg 25,7 százalékos részesedéssel. Egy éve az LG Display részesedése magasabb, 27,9 százalék volt.
A 2014 első negyedévében még a világpiac 45,9 százalékát ellátó Innolux Corp. részesedése az idei első negyedévre 23,5 százalékra csökkent.
A Samsung előretörése elsősorban a nagyméretű UHD képernyők gyártásában elért eredményeinek volt köszönhető. Az 55 hüvelyknél nagyobb képernyő-átmérőjű monitorok világpiacán 38,7 százalékos részesedést vívott ki magának a Samsung.
Az első negyedéven a Samsung összesen 1,66 millió darab 40 és 85 hüvelyk közötti átmérőjű UHD képernyőpanelt gyártott, 24,7 százalékkal többet a 2014 negyedik negyedévinél és 350 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 369 ezernél. Miközben a Samsung növelte termelését, a világpiaci teljes forgalom az idei első negyedévben 14 százalékkal, 5,75 millióra csökkent.