Újabb dél-koreai házicsata alakult ki a technika világában

Az ultranagy-felbontású képernyők (UHD) gyártásában a Samsung és az LG hasít.

LM
2015. 04. 26. 16:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Display Research piackutató vállalat adatai szerint az első negyedévben a Samsung 28,8 százalékos arányban látta el a világpiacot UHD képernyőkkel, 8,9 százalékponttal növelte piaci részesedését a 2014 első negyedévi 19,9 százalékhoz képest.

A második helyet az idei első negyedévben a szintén dél-koreai LG Display szerezte meg 25,7 százalékos részesedéssel. Egy éve az LG Display részesedése magasabb, 27,9 százalék volt.

A 2014 első negyedévében még a világpiac 45,9 százalékát ellátó Innolux Corp. részesedése az idei első negyedévre 23,5 százalékra csökkent.

A Samsung előretörése elsősorban a nagyméretű UHD képernyők gyártásában elért eredményeinek volt köszönhető. Az 55 hüvelyknél nagyobb képernyő-átmérőjű monitorok világpiacán 38,7 százalékos részesedést vívott ki magának a Samsung.

Az első negyedéven a Samsung összesen 1,66 millió darab 40 és 85 hüvelyk közötti átmérőjű UHD képernyőpanelt gyártott, 24,7 százalékkal többet a 2014 negyedik negyedévinél és 350 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 369 ezernél. Miközben a Samsung növelte termelését, a világpiaci teljes forgalom az idei első negyedévben 14 százalékkal, 5,75 millióra csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.