Az ülés napirendjén a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű infrastrukturális beruházások gyorsítását szolgáló törvényjavaslat általános vitájának lefolytatása volt. Az M4-es autópálya Abonytól Fegyvernek közötti szakaszának építését március végén állította le a kormány, azzal az indokkal, hogy az Európai Bizottság jelezte, nem támogatja a beruházást.
Turi-Kovács Béla a vitában arra hivatkozott, hogy a leállítás több, közepes méretű várost „foszt meg” a fejlődésétől. Ez a terület agrár jellegű, fejlettsége elmaradt az országos átlagtól, ezért szükséges egy négysávos, ha nem is autópálya jellegű út az elérhetőségükhöz. A kisgazdák csoportja ezért kérdezi, mikor és hogyan folytatódik az M4-es érintett szakaszának az építése – mondta.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára úgy reagált, hogy a kormány nem tett le az M4-es autópálya teljes kiépítésétől, de az anyagi források korlátozottak. Emlékeztette a képviselőket arra, hogy a 2014 és 2020 között uniós költségvetési időszakban a nemzeti kormányok nem dönthetnek saját belátásuk szerint arról, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztésre kapott támogatást miképpen használják fel. Magyarország erre a célra 1300 milliárd forintot kap, de ebből csak 400 milliárdot fordíthat közúti fejlesztésre. Ez pedig gyorsan elfogy, és a többi fejlesztést nemzeti forrásból – az adófizetők pénzéből – kell megvalósítani – tette hozzá.
Az államtitkár vázolta azt is, hogy mely autópálya fejlesztések illetve melyik alacsonyabb rendű utak felújítása szerepel a 2020-ig tartó programban.
A kiemelt közlekedési infrastruktúra fejlesztések gyorsítását szolgáló törvényjavaslat általános vitájában Sallai R. Benedek (LMP) bizottsági elnök nagyobb megfontoltságot kért a javaslat elfogadása előtt. A problémák között sorolta fel azt, hogy az autópályák mellé nem helyi vállalkozások települnek, így azok elviszik az itt képződő nyereséget. A törvényjavaslat részletes vitáját egyhangú igenlő szavazattal zárta le a bizottság.