A top 100 médiacég mintegy fele lehet adóköteles

A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként.

2015. 05. 06. 15:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény emlékeztet: a módosítás elfogadása esetén évi 100 millió forint reklámbevétel meghaladása esetén 5,3 százalék reklámadó-fizetési kötelezettség lépne érvénybe. Magyarországon több mint 6700 szervezet üzemeltet médiumot, közülük 1150 tekinthető médiavállalatnak, a többi önkormányzat, alapítvány, egyház vagy más főtevékenységet végző vállalat.

A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként. Ami biztos: az 5,3 százalékos reklámadó jelentős pluszterhet ró a médiaszolgáltatókra, és további racionalizálási, konszolidációs folyamatokat indíthat el a Whitereport Ad Upgrade szerint.

Bár a klasszikus médiumok piacán a top száz médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel – jegyzik meg.

A Whitereport Ad Upgrade, a legújabb fejlesztésű médiumadatbázis több mint tízezer magyarországi médiumot – televíziót, rádiót, lapot, honlapot, mozit és közterületi reklámeszközöket –, illetve üzemeltetőiket és tulajdonosaikat tartalmazza. Az Ad Upgrade a Whitereport.hu szokásos módszertanával, publikus adatok gyűjtésével és aggregálásával pénzügyi beszámolók információi alapján jött létre, így tényadatokat mutat, ismerteti a közlemény.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.