A közlemény emlékeztet: a módosítás elfogadása esetén évi 100 millió forint reklámbevétel meghaladása esetén 5,3 százalék reklámadó-fizetési kötelezettség lépne érvénybe. Magyarországon több mint 6700 szervezet üzemeltet médiumot, közülük 1150 tekinthető médiavállalatnak, a többi önkormányzat, alapítvány, egyház vagy más főtevékenységet végző vállalat.
A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként. Ami biztos: az 5,3 százalékos reklámadó jelentős pluszterhet ró a médiaszolgáltatókra, és további racionalizálási, konszolidációs folyamatokat indíthat el a Whitereport Ad Upgrade szerint.
Bár a klasszikus médiumok piacán a top száz médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel – jegyzik meg.
A Whitereport Ad Upgrade, a legújabb fejlesztésű médiumadatbázis több mint tízezer magyarországi médiumot – televíziót, rádiót, lapot, honlapot, mozit és közterületi reklámeszközöket –, illetve üzemeltetőiket és tulajdonosaikat tartalmazza. Az Ad Upgrade a Whitereport.hu szokásos módszertanával, publikus adatok gyűjtésével és aggregálásával pénzügyi beszámolók információi alapján jött létre, így tényadatokat mutat, ismerteti a közlemény.