Késik az elszámolásról szóló értesítő

A banki perek elhúzódása miatt hat pénzügyi intézmény ügyfeleihez érkezhet a meghirdetett április 30-i határidőnél később az elszámolás.

2015. 05. 04. 7:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közzétett információk szerint a KDB Bank Európa Zrt., a K&H Bank Zrt. (banki és lízing üzletág is), az OTP Bank Nyrt., az OTP Ingatlanlízing Zrt., az OTP Jelzálogbank Zrt. és a Porsche Bank Zrt. ügyfelei számíthatnak késésre.

Az érintett intézmények többségénél – így például az egyik legnagyobb ügyfélkörrel rendelkező OTP Bank Nyrt.-nél is – a postára adási határidő május első napjaira tolódik.

A tájékoztatás szerint a polgári peres eljárás befejezésétől számított 60 napon belül köteles a pénzintézet elküldeni az elszámolást. A perek aktuális állásáról, annak eredményéről és az elszámolási értesítő megküldésének határidejéről a pénzügyi intézményeknek honlapjukon és fiókjaikban tájékoztatni kell a fogyasztókat.

Az értesítők kiküldése intézményenként eltérő lehet, ezért a pénzügyi intézmény – az utolsó elszámolási értesítő kiküldését követő 15 napon belül – köteles honlapján, illetve a bankfiókjaiban közzétenni, hogy az elszámolás lezárult. E tájékoztatás közzétételét követő 60 napon belül van lehetősége azon fogyasztóknak írásbeli panasszal élni pénzügyi intézményüknél, akik nem kaptak elszámolást, holott – álláspontjuk szerint – jogosultak lennének rá. Minden egyéb esetben a panasztétel határideje az elszámolás kézhezvételétől számított 30 nap – emlékeztetett az MNB.

Az elszámolás maradéktalan végrehajtása érdekében a jegybank február óta valamennyi érintett pénzügyi intézményre kiterjedő témavizsgálatot folytat, kiemelt figyelemmel a fogyasztói tájékoztatás megfelelőségére, hiányosság észlelése esetén pedig azonnal fellép azok megszüntetése érdekében.

A tájékoztatással összefüggő szabálytalanságok miatt eddig 146 esetben figyelmeztetéssel, 8 esetben azonnali intézkedéssel élt az MNB. A legtöbb hiányosság az elszámolási levélminták kialakítása, a honlapokon elhelyezett tájékoztatás és a fogyasztói minőséggel kapcsolatos levelek tartalmát érintően merült fel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.