A Magyar Posta közlése szerint 850 ezer küldeményt már átvettek az érintett ügyfelek, 43 ezer esetben nem jelentkeztek a küldeményért, vagy a megadott címen az ügyfél már nem volt elérhető – ezeket a posta visszakézbesítette a feladóknak –, 700 ezer levél feldolgozása, kézbesítése folyamatban volt. A pénzintézetek előrejelzése szerint 1,9 millió ajánlott-tértivevényes levelet kell kézbesítenie a postának a normál forgalmon felül.
Rogán Antal, az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnöke, a Fidesz frakcióvezetője szerdán sajtótájékoztatón azt mondta: az elszámolás az eddigi információk alapján rendben zajlik. Hangsúlyozta, hogy a kétmillió devizaalapú hitel kapcsán 570 milliárd forintot kapnak vissza az ügyfelek, 300-400 milliárd pedig majd ősszel, a forinthitelek kapcsán jár vissza.
A hosszú hétvégén is dolgoztak a posta logisztikai központjában annak érdekében, hogy hétfőtől továbbítani tudják a devizahitelesek banki leveleit – közölte vasárnap délelőtti Híradójában az M1.
Felidézték, hogy április végén lejárt a forintosításról szóló tájékoztatók kiküldésének határideje, és sok pénzintézet az utolsó napra hagyta a dokumentumok feladását. Ez idáig már 700 ezer levelet vettek át az érintettek a várhatóan kiküldendő mintegy 2 millióból.
A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy mindenki alaposan tekintse át az elszámoló levél tartalmát, amely tartalmazza a tisztességtelenül elvont összeg mértékét és azt is, hogy milyen módon számolják el. A törlesztőrészletek 15-25 százalékkal csökkennek, azok járnak a legjobban, akik nem vettek igénybe banki, állami segítséget, és precízen törlesztettek. Az árfolyamgátasok törlesztőrészlete nem változik, de gyűjtőszámla-tartozásuk jelentősen csökken, sőt meg is szűnhet – mondta Rogán.
Ha valaki vitatja az elszámolást, a kézbesítéstől számított 30 napon belül panaszt tehet a pénzügyi intézménynél, amely a panasz beérkezését követő 60 napon belül köteles rá válaszolni. A panasz elutasítása esetén az ügyfél 30 napon belül a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.