Megnőtt az ügyfélforgalom a bankoknál

Az érdeklődők többnyire értelmezési kérdéseket tesznek fel.

2015. 05. 06. 16:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Raiffeisennél az utóbbi napokban nőtt az ügyfélérdeklődés, elsősorban értelmezési kérdésekkel fordulnak hozzájuk az ügyfelek, hiszen a jogszabályi mintának megfelelően nagyon komplexek a kiküldött értesítőlevelek. Főként a lejárt hitellel rendelkezők érdeklődnek, mivel nyilatkozni kell, hogy hova kérik a visszajáró pénzt; ez néhány hétig még jelentős forgalmat idéz elő – közölték. A Raiffeisen Bank minden esetben azt javasolja, hogy az ügyfelek a készpénzkifizetés helyett az átutalást válasszák, mivel ez esetben nem kell kétszer bemenni a fiókba. A nyilatkozat megtétele után van egy operatív feldolgozási idő, ezután vissza kell jönni a tényleges pénzfelvétel miatt, ha pedig nagy összegű a felvét, akkor azt is előre be kell jelenteni – írta a Raiffeisen.

Az Erste Bank a fióki és a telefonos ügyfélszolgálati forgalomban enyhe növekedést tapasztal, és emelkedő tendenciát mutat a megkeresések, az ügyfélpanaszok száma is, amelyek nagy többsége értelmezési kérdést takar. Az Erste azt közölte, hogy a megadott határidőre kiküldte az összes, elszámolásban érintett levelet, így az elkövetkező napokban minden ügyfél kézhez kapja majd az értesítőt. Megjegyezték: márciusban postázták a lezárt hitellel rendelkező ügyfeleknek az elszámolóleveleket, a bank március elején visszatérítette és kiértesítette azokat az ügyfeleket, akiknél az elszámolás nem a meglévő követelés csökkenésével, hanem készpénz-visszafizetéssel járt, az ügyfelek túlnyomó része már rendelkezett ezen pénzösszegekről.

Az Ersténél annak érdekében, hogy segítsenek az elszámolólevél értelmezésében, a bank már hónapokkal ezelőtt létrehozott egy oldalt, ahol a közérdekű információkon túl a bank ügyfelei az elszámolólevélben kapott egyedi azonosító kódjuk segítségével a részletes elszámolásukat is elérik. Az oldalt eddig már 200 ezer érdeklődő kereste fel. Az Erste szerint az ügyfélnek akkor érdemes telefonálnia, írnia vagy személyesen felkeresni a bankfiókot, ha nem talált választ a kérdéseire a weboldalon.

Az AXA Banknál is megnövekedett az ügyfélforgalom, az ügyfelek ennél a banknál is elsősorban értelmezési segítséget kérnek. Az AXA Bank direktbankként működik, azaz szolgáltatásait elsősorban az egyszerűen és kényelmesen elérhető csatornákon, így interneten, mobilapplikációján és telefonos ügyfélszolgálatán keresztül nyújtja, nem bonyolít készpénzforgalmat, így az átutalás lehetőségét kínálja ügyfeleinek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.