Hozzátette: támogatja azt az elképzelést, hogy kötelezővé tegyék töltőállomások kialakítását bizonyos parkolószám fölött a nagyobb bevásárlóközpontokban. Varga Mihály szerint az ösztönző szabályozó környezet mellett az is fontos, hogy az embereket érdekeltté tegyék az elektromos járművek használatában. A konkrétumok között említette a buszsáv használatát, a zöld rendszám bevezetését, valamint az ingyenes parkolóhely-használatot lehetővé tevő intézkedéseket.
Kiemelte: az állam jelentős összegeket fordít a tömegközlekedésre az adófizetők pénzéből, ezért szeretnék előírni, hogy a Volánbusz és a BKV elektromos buszokat is beszerezzen az új járművek vásárlásakor, mivel van már erre kapacitás és lehetőség Magyarországon.
A tárcavezető kitért arra, hogy az Európai Unióban elsőként Magyarországon fogalmaztak meg kifejezetten az e-mobilitás terjesztését szolgáló tervet. A Jedlik Ányos-terv célja, hogy Magyarország Közép-Európa vezető országává váljon az e-mobilitás terén – tette hozzá. A következő években ezért az uniós források jelentős részét biztosítják kifejezetten e célt szolgáló innovációs fejlesztésekre, valamint kutatás-fejlesztési tevékenységekre, mondta.
Az Emobilitás kiállítást a Magyar Elektromobilitás Szövetség rendezte abból az alkalomból, hogy Budapestre érkezett az eTourEurope elektromos autókból álló konvoja. A kizárólag elektromos energiával működő autók kilenc nap alatt kilenc európai fővárost érintve mintegy 4200 kilométert tesznek meg, demonstrálva hogy Európa bejárható e-autókkal – derül ki rendezvény sajtóanyagából.
Az eseményen Ungár János, a szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke kiemelte: példaértékű az az együttműködés, amelyet a magyar kormány vállalt az e-mobilitás terjedésének elősegítésére. Külön államtitkárság foglalkozik a Jedlik Ányos-program kidolgozásával, szakmai szervezetekkel együttműködve – mondta.
A közlekedési szabályokon keresztül az adókörnyezeten át a villamosenergia-törvényig sok mindennek kell még megváltoznia ahhoz, hogy kedvezőbb jogszabályi környezet alakuljon ki Magyarországon az e-mobilitás terjedéséhez – tette hozzá. Fontos a megfelelő infrastruktúra, minél több töltőállomás kiépülése is, amely jelentős beruházást igényel az állami szereplők és a befektetők részéről, jegyezte meg.