Vargáék ösztönözni szeretnék az elektromos autók használatát

A következő egy évben 150 új elektromosautó-töltőállomás jön létre Magyarországon.

2015. 05. 16. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátette: támogatja azt az elképzelést, hogy kötelezővé tegyék töltőállomások kialakítását bizonyos parkolószám fölött a nagyobb bevásárlóközpontokban. Varga Mihály szerint az ösztönző szabályozó környezet mellett az is fontos, hogy az embereket érdekeltté tegyék az elektromos járművek használatában. A konkrétumok között említette a buszsáv használatát, a zöld rendszám bevezetését, valamint az ingyenes parkolóhely-használatot lehetővé tevő intézkedéseket.

Kiemelte: az állam jelentős összegeket fordít a tömegközlekedésre az adófizetők pénzéből, ezért szeretnék előírni, hogy a Volánbusz és a BKV elektromos buszokat is beszerezzen az új járművek vásárlásakor, mivel van már erre kapacitás és lehetőség Magyarországon.

A tárcavezető kitért arra, hogy az Európai Unióban elsőként Magyarországon fogalmaztak meg kifejezetten az e-mobilitás terjesztését szolgáló tervet. A Jedlik Ányos-terv célja, hogy Magyarország Közép-Európa vezető országává váljon az e-mobilitás terén – tette hozzá. A következő években ezért az uniós források jelentős részét biztosítják kifejezetten e célt szolgáló innovációs fejlesztésekre, valamint kutatás-fejlesztési tevékenységekre, mondta.

Az Emobilitás kiállítást a Magyar Elektromobilitás Szövetség rendezte abból az alkalomból, hogy Budapestre érkezett az eTourEurope elektromos autókból álló konvoja. A kizárólag elektromos energiával működő autók kilenc nap alatt kilenc európai fővárost érintve mintegy 4200 kilométert tesznek meg, demonstrálva hogy Európa bejárható e-autókkal – derül ki rendezvény sajtóanyagából.

Az eseményen Ungár János, a szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke kiemelte: példaértékű az az együttműködés, amelyet a magyar kormány vállalt az e-mobilitás terjedésének elősegítésére. Külön államtitkárság foglalkozik a Jedlik Ányos-program kidolgozásával, szakmai szervezetekkel együttműködve – mondta.

A közlekedési szabályokon keresztül az adókörnyezeten át a villamosenergia-törvényig sok mindennek kell még megváltoznia ahhoz, hogy kedvezőbb jogszabályi környezet alakuljon ki Magyarországon az e-mobilitás terjedéséhez – tette hozzá. Fontos a megfelelő infrastruktúra, minél több töltőállomás kiépülése is, amely jelentős beruházást igényel az állami szereplők és a befektetők részéről, jegyezte meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.