A menedzsment lépéseit indokolja, hogy a Tesco igen komoly versennyel szembesült tavaly, nemcsak az európai, az ázsiai piacon is, ráadásul komoly – az alapítás óta nem látott – vesztességgel zárta az évet – írja a Portfólió.hu. Éppen ezért első lépésként elkezdték értékesíteni azokat a telkeket, melyeket eredetileg terjeszkedés céljából vásároltak. A cég az Egyesült Királyság mellett Írországban, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon versenyben van.
A Financial Times arról is beszámol, hogy a kiskereskedelmi üzletlánc a telekértékesítés mellett mobilszolgáltatójának is búcsút mondana, legalábbis a brit Tesco Mobil kapcsán – mely virtuális szolgáltatóként 4 százalékát birtokolja a brit mobilpiacnak –, már tárgyaltak különböző bankokkal. A céget több száz millió fontra becsülik, tavaly közel százmilliós profitot produkált. A lehetséges vevők között felmerült az O2 és a TalkTalk is. A Tesco Mobil 2012-es indulása óta egyébként közel 200 ezer SIM kártyát és 80 ezer telefont értékesített. Az még nem tisztázott, hogy a teljes operációt vagy csak a brit részleget értékesíti a cég.
A Tesco célja egyébként nem a magas piaci részesedés, hanem az, hogy fokozza vásárlói lojalitását és folyamatos vásárlásra ösztönözze őket.