Veszteségei miatt telkeitől is szabadulna a Tesco

A 2014-es év nem váltotta valóra a Tesco reményeit; történetének eddigi legnagyobb veszteségét produkálta.

KSZ
2015. 05. 09. 14:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A menedzsment lépéseit indokolja, hogy a Tesco igen komoly versennyel szembesült tavaly, nemcsak az európai, az ázsiai piacon is, ráadásul komoly – az alapítás óta nem látott – vesztességgel zárta az évet – írja a Portfólió.hu. Éppen ezért első lépésként elkezdték értékesíteni azokat a telkeket, melyeket eredetileg terjeszkedés céljából vásároltak. A cég az Egyesült Királyság mellett Írországban, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon versenyben van.

A Financial Times arról is beszámol, hogy a kiskereskedelmi üzletlánc a telekértékesítés mellett mobilszolgáltatójának is búcsút mondana, legalábbis a brit Tesco Mobil kapcsán – mely virtuális szolgáltatóként 4 százalékát birtokolja a brit mobilpiacnak –, már tárgyaltak különböző bankokkal. A céget több száz millió fontra becsülik, tavaly közel százmilliós profitot produkált. A lehetséges vevők között felmerült az O2 és a TalkTalk is. A Tesco Mobil 2012-es indulása óta egyébként közel 200 ezer SIM kártyát és 80 ezer telefont értékesített. Az még nem tisztázott, hogy a teljes operációt vagy csak a brit részleget értékesíti a cég.

A Tesco célja egyébként nem a magas piaci részesedés, hanem az, hogy fokozza vásárlói lojalitását és folyamatos vásárlásra ösztönözze őket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.