A kutatást 2015 májusában 209 facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték.
A kis- és középvállalkozások Facebook-használatával kapcsolatos felmérés rámutatott arra, hogy a facebookozó cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 ezer forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán. Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon.
A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és -eseményeket használó kis- és középvállalkozások száma is, 13, illetve 10 százalékkal.
A kis- és középvállalkozások többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
A felmérésben részt vevő legtöbb kis- és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel való kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a Youtube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.