A cégek többsége szerint még mindig megéri facebookozni

Ugyanakkor sokan azt kifogásolták, hogy egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség.

2015. 06. 01. 6:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatást 2015 májusában 209 facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték.

A kis- és középvállalkozások Facebook-használatával kapcsolatos felmérés rámutatott arra, hogy a facebookozó cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 ezer forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán. Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon.

A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és -eseményeket használó kis- és középvállalkozások száma is, 13, illetve 10 százalékkal.

A kis- és középvállalkozások többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.

A felmérésben részt vevő legtöbb kis- és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel való kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a Youtube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.