A becslések szerint ötször annyit költenek, mint a németek, hatalmas családdal érkeznek, prémium szolgáltatásokat vesznek igénybe és a legexkluzívabb helyeken laknak, sokáig maradnak és újra visszatérnek. Nem véletlen, hogy az arab országokból érkező turisták a világon mindenütt a vendéglátók nagy kedvencei. Hazánkba korábban alig jöttek a világnak arról a feléről. Mint Czunyi Tímeától, a Magyar Turizmus Zrt. arab országokért felelős piacfejlesztési menedzserétől megtudjuk, amikor 2011-ben Magyarország lehetséges úti célként feltűnt az arab piacon, sokan hazánk földrajzi fekvésével sem voltak tisztában, egyedül Bécset ismerték, Budapestet ahhoz tudták viszonyítani. A helyzetet akkoriban vízumproblémák és a közvetlen járat hiánya is nehezítette. Ehhez képest ma már kedvelt úti célnak számít hazánk: családi nyaralásoknak, konferenciáknak és céges jutalomutaknak, meglepő módon nászutaknak is népszerű helyszíne. Ma már van olyan utazási iroda, amely Dubajban értékesít magyarországi utakat, és évente 1500 embert hoz onnan.
A Központi Statisztikai Hivatal az Emirátusokból és az Öböl-térségből érkező turisták számát nem tartja nyilván, erre vonatkozóan egyelőre csak becslések vannak: az általános vélekedés szerint évente ezres nagyságrendben érkeznek hazánkba térségbeli vendégek. Nyáron jellemzően hosszabb ideig maradnak, akár 10-14 napot is a szállodákban töltenek. A szakmabeliek éves szinten mindenképp több tízezer arab vendégéjszakával számolnak, míg a konkrétabb becslések 60 ezres nagyságrendről szólnak. Összehasonlításképp: az orosz vendégek 780 ezer, a japánok 150 ezer, az uniós országokból érkezők 8,5 millió éjszakát töltöttek tavaly szálláshelyeinken.
Nincs szó tehát nagy számról, de ez várhatóan nem marad így. Az európai nemzeti turisztikai hivatalokat tömörítő Európai Turisztikai Bizottság kutatása szerint az Egyesült Arab Emírségekből Európába utazó turisták száma évente 12,3 százalékkal nő, viszont a mi térségünkbe 29,5 százalékos emelkedés várható. Ennek tükrében fontos adat, hogy az arab világ már most évente 20 milliárd dollárt költ külföldi utazásokra. A piac fontosságára a Kereskedelmi Világszervezet prognózisa is rámutat: e szerint 2020-ra arányaiban az Öböl-menti országokból érkező turisták száma nő meg leginkább.