A közlemény ismerteti, hogy a következő 2-2,5 évben optimalizálja a fiókhálózatot az UniCredit Bank. Az igazgatóság javaslata szerint ennek első lépéseként idén 29 fiók olvad be más fiókokba Budapesten és vidéken. A befogadó fiókok az összeolvadás révén megemelt létszámmal szolgálják ki a megnövekedett ügyféligényeket.
Az összevonások következtében a bank munkatársainak létszáma 62-vel (3,6 százalékkal) csökken a tavalyi záró létszámhoz képest, valamint nyolccal kevesebb városban lesz fiókja a pénzintézetnek. Az UniCredit tervei között szerepel, hogy – az online és telefonos kiszolgálás mellett – készpénzbefizetésre is alkalmas ATM-ekkel is ügyfelei rendelkezésére áll majd ebben a nyolc városban.
A bank terveinek része, hogy az év végéig négy fiókot a jelenleginél nagyobbá és kényelmesebbé alakít át az UniCredit, és előkészíti a fiókhálózat további modernizálását.
A közlemény kitér arra, hogy az UniCredit Bank tapasztalatai szerint mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek körében felértékelődött az igényre szabott megoldások szerepe a banki ügyintézés során, fontosabbá vált a kényelem és a gyorsaság. Jelenleg a pénzintézet lakossági és kisvállalati ügyfeleinek 79,7 százaléka vesz igénybe online banki szolgáltatásokat.
Az UniCredit továbbfejleszti ügyfél-kiszolgálási modelljét is: a folyamat kiemelt része lesz az eddigi digitális csatornák megerősítése és újabb eszközök bevezetése. A beruházás összege a tervek szerint eléri a 10 millió eurót. A nyár folyamán megújul a bank honlapja, valamint az okostelefonnal és tablettel rendelkezők számára mobilapplikációs felületet alakítanak ki. A következő másfél évben megújul az internetbanki szolgáltatás, valamint az elektronikus ügyintézés szerepe is fokozatosan nő, ami a lakossági és a vállalati ügyfélkört egyaránt érinti majd.