A MÁV elnök-vezérigazgatója közölte: bár a kormány idén már tárgyalhat az új rendszerről, az valószínűleg csak jövőre léphet életbe. Emlékeztetett rá, hogy hasonló rendszer már érvényben van például a vasúttársaság és a BKK közt a budapesti elővárosi közlekedésben.
Dávid Ilona elmondása alapján a Szolnokon kifejlesztett új IC+ vasúti kocsik minden engedélyt és tanúsítványt megkaptak, sorozatgyártásuk a jövő év második felében kezdődhet meg. A MÁV nemrégiben írt ki egy 21 új motorvonatra szóló tendert, és az elnök-vezérigazgató szerint előkészítés alatt áll egy 50 elővárosi szerelvényről szóló pályázat is.
Mindezt használt eszközök megvásárlásával tetéznék: mint Dávid Ilona elmondta, a korábban Ausztriából megvásárolt 55 használt vasúti kocsi mellett további beszerzésekre van szükség, az osztrák vasúttársaság (ÖBB) pedig 150 ilyen kocsit értékesít a közeljövőben.
Dávid Ilona arról is beszélt, hogy 2012-es kinevezése óta javult a MÁV gazdálkodása: míg 2010-ben a cég adósságállománya 300 milliárd forint volt, ma már csak 152 milliárd forint.
A vasúttársaság első embere ugyanakkor nehezményezte, hogy a vasutas szakközépiskolák egy részét megszüntették, így alig van már olyan képzés, ahonnan a cég az utánpótlását biztosíthatná, noha szerinte már most is munkaerőhiánnyal küzdenek, legalább 300 emberre lenne szükségük.