Két számjegyű bővülés az e-kereskedelmi piacon

A legnagyobb mértékű növekedést a volt szocialista országok érték el 2014-ben.

MTI
2015. 06. 17. 19:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az előrejelzések szerint 2015-ben az európai e-kereskedelmi forgalom 12,5 százalékkal bővül, Magyarországon pedig 26 százalékos növekedés várható.

Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg, mely első helyezését a még mindig kiaknázatlan kínai e-kereskedelmi szektornak köszönheti, az észak-amerikai régió pedig a harmadik helyezett.

A közlemény szerint az európai GDP-n belül egyre jelentősebb arányt képvisel az e-kereskedelmi szektor: míg 2009-ben csupán 1,27 százalékát adta, 2014-re már 2,45 százalékos volt a hozzájárulása. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem részaránya a GDP-ben 2020-ra már a 6 százalékot is elérheti. A szektor által közvetve vagy közvetlenül létrehozott európai munkahelyek száma a becslések szerint megközelíti a 2,5 milliót.

A Szek.org szerint az Egyesült Királyság a legnagyobb e-kereskedelmi piac Európában, tavalyi forgalma 14,7 százalékos növekedéssel 38 100 milliárd forintot (127 milliárd eurót) ért el. A német piac növekedése ezzel szemben csak 12,3 százalékos volt és 21 300 milliárd forint (71 milliárd euró) forgalmat bonyolított le, míg a francia 11,2 százalékkal nőtt, 16 800 milliárd forint (56,8 milliárd euró) volt.

A legnagyobb mértékű növekedést a volt szocialista országok érték el 2014-ben: Oroszország e-kereskedelmi piaca – Magyarországhoz hasonlóan – 26 százalékkal nőtt, 5640 milliárd forint (18,8 milliárd euró) forgalmat bonyolított le.

A Szek.org arról is tájékoztatott, hogy a magyar e-kereskedelmi piac hatékonyabb nemzetközi integrációjának elősegítése érdekében a szövetség a múlt hónapban belépett az Ecommerce Europe nemzetközi szervezetbe. Június 7-én Barcelonában a Szek.org elnöke aláírta azt a szándéknyilatkozatot, amelynek keretében egységes európai minőségbiztosítási rendszert építenek ki és minőségbiztosító jelvényt adnak az arra érdemes webáruházaknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.