Mint arra a Portfólió.hu felhívta a figyelmet, a szóban forgó összeg nagysága megegyezik azzal, amit az M4-es építésének márciusi leállítása folytán nem fizettek ki a beruházóknak. Ez a pénz a gazdasági portál szerint a 2007–2013-as uniós költségvetésben ragadna bent, ha egyéb közútfejlesztési beruházásra nem használná fel Magyarország. Az idő azonban sürget, mivel a teljesítést igazoló számlákat 2015 végéig kell bemutatnia az államnak.
Mint azt megírtuk, Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közszolgálati tévének hétfőn azt nyilatkozta, hogy a rekonstrukciók tervei már elkészültek, a kivitelezés néhány héten belül elkezdődhet, és az év végéig be is fejeződik.
– A felújítások minden megyét, összesen több mint 500 kilométert érintenek – hangsúlyozta Tasó László, példaként említve a 81-es utat Fejér megyében, Hajdú-Bihar megyében a Berettyóújfalut elkerülő szakaszt, a 4-es főút 14 kilométeres szakaszát Debrecen–Záhony irányában, illetve egy hét kilométeres szakaszt Létavértes irányában. A felújítás Püspökladány térségét, a 37-es utat és Heves megyében a 24-es utat is érinti.