CBA-elnök: Orbán a legnagyobb magyar politikus

Baldauf László egy interjúban beszélt arról is, hogy a Cooppal nehéz volt összefogni a vasárnapi zárva tartásért.

FB
2015. 07. 02. 8:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eladta Porsche 918-as gépkocsiját Baldauf László, a CBA elnöke – ezzel kezdte a Heti Válasznak adott interjúját az üzletember. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: „Korábban is voltak sportautóim, mégsem érdekeltek senkit. Fel kellene hagyni az irigységgel és a rosszindulattal, inkább a teljesítményt és az elvégzett munkát kellene értékelni mindenkinél. A tisztességesen leadózott jövedelméből mindenki arra költi a pénzét, amire akarja.”

Baldauf elmondta: nem akar a Tesco sorsára jutni, amelynek vezetősége herdálta a pénzt – ezért nem vásárol magának repülőgépet. Hozzátette: szerinte az emberek „a lakóhelyükhöz közeli, kényelmi boltokat keresik”, ezért kevesebb hipermarket lesz a jövőben.

Egy éles váltás után az is kiderült, Baldauf a XXI. század legnagyobb magyar politikusának tartja Orbán Viktort. Ennek ellenére nem lóg irodája falán a miniszterelnök portréja. Mint mondta, két nagy festménye van: egy Széchenyi Istvánról és egy Klauzál Gáborról. Ezek mellett van egy olyan fényképtabló is, amelyiken „többedmagammal valóban a miniszterelnök úrral vagyunk láthatók. A fotó 2007-ben készült, amikor jelenlétével megtisztelte partnertalálkozónkat.”

A CBA-elnök elárulta: ma is üzleti kapcsolatban áll azzal a Valentik Csabával, akinek a Quaestor tulajdonosával, Tarsoly Csabával van közös panamai offshore cége. Baldauf hozzátette: „Attól, hogy valakinek offshore cége van, még nem biztos, hogy bűnöző.”

A Coopról elárulta, már nem jönnek ki túl jól az üzletlánccal, „még a vasárnapi nyitva tartás korlátozása érdekében is nehezen tudtunk összefogni”. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: rengeteg családi konfliktust okozott a vasárnapi munkavégzés, az eladók, boltvezetők pedig ingerlékenyebbek voltak. Szerinte „sokan úgy gondolják, a korszerű élelmiszer-tárolók, a hosszan eltartható termékek ellenére nem elég nekik hét napból hat a bevásárlásra”. Az összforgalomban hónapról hónapra emelkedést lát, ezért nem vár negatív hatásokat a forgalomban a boltzár miatt.

A benzinkutakon terjeszkedő Spartól nem tart, inkább a diszkontokra figyel.

Baldauf elárulta: nem szégyenérzetből, hanem marketingszakemberek javaslatára vették ki a CBA Príma boltjaik nevéből a CBA-t, hogy jobban meg tudják különböztetni a vásárlók a prémiumboltjaikat a többitől. Hozzátette: egy sima CBA-t 60-70 millióból lehet elindítani, egy Prímát dupla ennyiből, mégis a jelenlegi 140-ről 400-ra szeretnék növelni az ilyen üzleteik számát.

Végezetül kritizálta Demján Sándort, szerinte miatta mentek tönkre a magyar belvárosok. „Ennyi bevásárlóközpont, pláza létrejöttét nem lett volna szabad engedélyezni. ( ) Feláldoztuk a plázákért a helyi kereskedelmet” – zárta az interjút Baldauf László CBA-elnök.

Az interjút több orgánum is úgy szemlézte, mintha az üzletláncnak vagy Baldaufnak lett volna köszönhető a vasárnapi nyitva tartás korlátozásának bevezetése. Erre reagálva a CBA közleményében utasította vissza a Baldauf Lászlóval a csütörtöki Heti Válaszban megjelent interjú „szándékos, rosszindulatú félreértelmezését”.

 

A cég azt írta közleményében, hogy a médiában „helytelenül idézett mondat egyértelműen azt jelenti, hogy a többi piaci szereplőhöz hasonlóan a CBA is kifejtette a véleményét a törvénnyel kapcsolatban”. A magyar üzletláncok (Coop, Reál, CBA) abban tudtak „nehezen összefogni”, hogy a javaslattal kapcsolatos véleményüket együttesen kommunikálják. Tudomásuk szerint a törvény a szakszervezetek kezdeményezésére került napirendre – közölték. Egyben jelezték: mindazon sajtóorgánummal szemben jogi lépéseket tesznek, amelyek a valóság elferdítésével megsértik a társaság jó hírnévhez fűződő jogait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.